Δείτε στους παρακάτω συνδέσμους τις εργασίες μαθητών και μαθητριών της Γ' τάξης (2022-2023) στη γλώσσα και τη λογοτεχνία. Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ζιώγα.
Δείτε τις αφίσες των μαθητών και μαθητριών της Β' τάξης (2022-2023) για το μάθημα της Ιλιάδας. Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ζιώγα.
Αβραμίδης Πασχάλης
Αμαξοπούλου Μυρτώ
Βασιακάκη Κατερίνα
Ζελελίδου Δανάη
Ο μετανάστης
Πολλή φτώχεια στην πατρίδα τη δικιά μου την τύχη μου στην ξενιτιά έψαξα να βρω. Έφτασα μια Κυριακή, κάνοντας δρόμο πολύ. Περίμενα γρήγορα δουλειά να βρω, για να μπορώ να ζήσω, γονείς κι αδέλφια στην πατρίδα να βοηθήσω. Ξημέρωσα και νύχτωσα σε δρόμους και πλατείες κρύωσα, πείνασα, έκλαψα, του δρόμου ιστορίες. Μια Τρίτη το πρωί συνάντησα τον άνθρωπο που μου άλλαξε τη ζωή. Χρήματα, φαγητό και σπίτι κέρδισα με τη δουλειά μου, δύσκολα ήταν στην αρχή, μα όλα πήγαν κατ’ ευχή. Οι άνθρωποι με αγαπούσαν, καλοί γίναμε φίλοι, χαίρομαι τώρα τη ζωή και το όνειρό μου παίρνει και πάλι πνοή. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος, Α2
Τιμώντας τα θύματα όλων των ναυαγίων...
Ιλιάδα ‘Η επόμενη Ραψωδία’ μετά την Ω
Νοφάλ Άια Οι μαθητές-τριες της Α΄ τάξης (Α1, Α2), στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον», Οικολογία, αφού συγκέντρωσαν πληροφορίες για τις ιδιότητες της λεβάντας και τις μοιράστηκαν στην ολομέλεια, αποξήραναν κλαδιά λεβάντας από την αυλή του σχολείου, την επεξεργάστηκαν και δημιούργησαν πουγκάκια για δική τους χρήση. Οι μαθητές-τριες της Α΄ τάξης (Α1, Α2), στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον», Οικολογία, φύτευσαν σε γλαστράκια το φυτό «τηλέγραφος» για να το προσφέρουν στις μαμάδες. Επίσκεψη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Οι μαθητές/-τριες του τμήματος Β1 συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΜΒΠ στη Θεσσαλονίκη με τίτλο «Γνωρίζω τις βυζαντινές σφραγίδες- από τις βούλλες στις IP». Η δράση υλοποιήθηκε στις 12 Μαίου 2023 με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς: Ντάσιου Ε. Αμανατιάδου Γ. Επίσκεψη των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στον Πολυχώρο Πολιτισμού Ισλαχανέ στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του ΣΕΠ, στην έκθεση εργασιών και έργων των μαθητών/τριών του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ε.Κ. «Ευκλείδης» με τίτλο «Τέχνης Διάθλαση», στις 25 Μαΐου 2023 την 5η διδακτική ώρα (συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αμανατιάδου Γ., Δικμάνη Φ.)
Δείτε το βίντεο που έφτιαξαν οι μαθητές/-τριες της Α΄τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Οδύσσειας. Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ντάσιου Ευτυχία. Δείτε τα έργα των μαθητών/-τριών της Ά τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της τεχνολογίας. Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Αμανατιάδου Γ. Πολλά μπράβο στις μαθήτριες Μπάρδι Φλάβια, Ρόζου Ειρήνη, Σκουρκέα Ηρώ και Τσάλια Μαρκέλα, του Γ2 Γαλλικών, για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό HAIKU που διοργάνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας /επιτροπή Δυτικής Ευρώπης και υλοποίησε ο σύλλογος καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας (A.P.L.F. –D.U) σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (I.F.T) κατά το σχολικό έτος 2022-2023. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Αθηνά, ΠΕ05 Γαλλικής. «Ο μετανάστης» Πολλή φτώχεια στην πατρίδα τη δική μου, την τύχη μου στην ξενιτιά έψαξα να βρω. Έφτασα μια Κυριακή, κάνοντας δρόμο πολύ. Περίμενα γρήγορα δουλειά να βρω, για να μπορώ να ζήσω, γονείς κι αδέρφια στην πατρίδα να βοηθήσω. Ξημέρωσα και νύχτωσα σε δρόμους και πλατείες, κρύωσα, πείνασα, έκλαψα∙ του δρόμου ιστορίες. Μια Τρίτη το πρωί συνάντησα τον άνθρωπο που μου άλλαξε τη ζωή. Χρήματα, φαγητό και σπίτι κέρδισα με τη δουλειά μου. Δύσκολα ήταν στην αρχή, μα όλα πήγαν κατ’ ευχή∙ οι άνθρωποι με αγαπούσαν, καλοί γίναμε φίλοι, χαίρομαι τώρα τη ζωή και τ’ όνειρό μου παίρνει πια πνοή. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος, Α2 18 Μαΐου 2023 : Διεθνής Ημέρα Μουσείων «Μαθητές ξενάγησαν μαθητές» Την Πέμπτη 18 Μαΐου το σχολείο μας είχε τη χαρά να συνεργαστεί με τον πολυχώρο πολιτισμού, το Ισλαχανέ και με μια αντιστροφή ρόλων 14 μαθητές της Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου έγιναν ξεναγοί! Συγκεκριμένα οι μαθητές μας ξενάγησαν τους μαθητές της Α τάξης του 2ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης Συγχαίρουμε τα 14 παιδιά-ξεναγούς από την Α', Β' & Γ' τάξη του 3ου Γυμνασίου: Ευαγγελία Μιχαηλίδου Μαρκέλα Μπάτσι Μαρκέλλα Σκουρκέα Αλέξανδρο Ζελιλίδη Ηρώ Σκουρκέα Ηλιάννα Πολτσίδου Μαρκέλα Τσάλια Μυρτώ Αμαξοπούλου Δανάη Ζελιλίδου Εύα Σταματίου Στάθη Πατεράκη Νεφέλη Μιχαηλίδου Άια Νοφάλ Δημήτρη Ξανθόπουλο για τον κόπο, την καλή διάθεση, την φιλομάθεια, την αγωνία και κυρίως για την χαρά τους!! Πραγματικά ο στόχος επετεύχθη! [Βιωματική μάθηση, οικειοποίηση του μουσείου, εξω-σχολική ενεργή δράση μαθητών, εναλλαγή στερεοτυπικών ρόλων] Ευχαριστούμε θερμά την κ. Αρετή Κονδυλίδου για τη συγγραφή των κειμένων, την καθοδήγηση και την έμπνευση που πρόσφερε στους μαθητές μας
Δείτε εδώ στιγμιότυπα από την επίσκεψη του τμήματος Β2 στη 19η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ντάσιου Ευτυχία. Συγχαίρουμε τις μαθήτριες της Β' τάξης Αργυροπούλου Αθανασία και Σταματιάδου Χαρά για τη συμμετοχή τους στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Δαγωνισμό "Η μάχη των οχυρών". Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Αθηνά, ΠΕ05, Γαλλικής. Ενώνουμε τη φωνή μας με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας σε όλη την Ελλάδα. Δείτε εδώ στιγμιότυπα από την πενθήμερη της Γ΄γυμνασίου στην Κέρκυρα. Το μουσικό σύνολο του σχολείου μας συμμετέχει στον διαγωνισμό "Καν'το ν' ακουστεί 2023: Η Νέα Γενιά για την Ειρήνη"! Ψηφίστε για να ενισχύσετε την προσπάθειά του! Μπαίνετε στον σύνδεσμο ψηφοφορίας ακροατών. 8641 είναι ο αριθμός της δικής μας συμμετοχής. Αν διαλέξεις δεξιά πάνω στα φίλτρα "γυμνάσιο" είναι πιο εύκολο να τη βρείτε. Όταν ακούσετε περίπου το μισό τραγούδι βγαίνει μία καρδιά δεξιά από τον τίτλο του τραγουδιού. Πατάτε για Like. Ευχαριστούμε!!! Κατεβάστε το τραγούδι εδώ.
Το μουσικό σύνολο του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης θέλησε να μιλήσει για την εξασφάλιση της ελευθερίας ως μέσου επίτευξης της ειρήνης. Συμμετέχοντες μαθητές/συμμετέχουσες μαθήτριες κατά αλφαβητική σειρά: Αλσούλα Ελισσάβετ (Α1) Κεστελίδου Ξένια (Α1) Μπόρσι Ειρήνη (Α1) Ορμάνη Μαρία (Β2) Παπαδόπουλος Χάρης (Α2) Σαββίδης Αντώνης (Β3) Σκουρκέα Μαρκέλλα (Α2) Σταματιάδου Χαρά (Β2) Σταματίου Εύα (Α2) Φωτεινόγλου Ερμής (Α2) Στίχοι και σύλληψη ιδέας από όλη την ομάδα, με κάθε μαθητή/μαθήτρια να επιλέγει τη φράση και τη γλώσσα έκφρασής της Σύνθεση και εκτέλεση συγχορδιακού μέρους κιθάρας: Φωτεινόγλου Ερμής Σύνθεση και εκτέλεση μελωδικού μέρους κιθάρας: Παπαδόπουλος Χάρης Σύνθεση και εκτέλεση μελωδικού μέρους πιάνου: Κεστελίδου Ξένια Σύνθεση και εκτέλεση συγχορδιακού μέρους πιάνου: Σκουρκέα Μαρκέλλα Σύνθεση και εκτέλεση μελωδικού μέρους μεταλλόφωνου: Μπόρσι Ειρήνη Μελωδία φωνητικών στο ρεφραίν: Σταματίου Εύα Σχεδιαστές λογότυπου: Ορμάνη Μαρία και Φωτεινόγλου Ερμής Εμψυχώτρια: Μιχαηλίδου Βασιλική Συγχαρητήρια στις μαθήτριες του σχολείου που συμμετείχαν με τα έργα τους στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής για τα εκατό χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή που οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το Αυτοτελές Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Απόδημου Ελληνισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Παιδείας και το Κέντρο Πολιτισμού του δήμου: 1.Αρετού Χριστίνα 2. Nwadike Favour 3. Παπαδοπούλου Κατερίνα-Ειρήνη 4. Χατζηαράπογλου Σοφία-Ζωή
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε αλλά δόθηκαν αναμνηστικά συμμετοχής στους/στις συμμετέχοντες/-ουσες μαθήτριες. Στις 6 Οκτωβρίου 2022 οι μαθητές/τριες των τμημάτων Γ1, Γ2, Β3 του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων συμμετείχαν στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων στην οδό Δόξης 5 στα Λαδάδικα. Η διάρκεια της ξενάγησης ήταν 1 ώρα. Έργα των μαθητών/τριών της Α΄τάξης Οι μαθητές/τριες της Α τάξης (Α1, Α2) στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας «Οδική Ασφάλεια», καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα (4cs) (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία), κατασκεύασαν και τοιχοκόλλησαν σε διάδρομο του σχολείου, τις παρακάτω δημιουργίες για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ταξινομώντας τα ανάλογα με τη σημασία τους ανά χρώμα. Τα μπλε σήματα υποχρέωσης , τα κόκκινα σήματα απαγόρευσης και τα κίτρινα προειδοποίησης. Η επιλογή των χρωμάτων έγινε με κλήρωση.
Εκδήλωση μνήμης και τιμής με τίτλο: «Ποτέ ξανά» Θεσσαλονίκη – Άουσβιτς, 80 χρόνια από την αναχώρηση του πρώτου συρμού. Την Τρίτη 14 Μαρτίου 2023 στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ οι μαθητές/τριες του τμήματος Β1 του Γυμνασίου μας, παρακολούθησαν την επετειακή εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το ΑΠΘ , το ΠΑΜΑΚ , το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης προς τιμήν των 50.000 Εβραίων της Θεσσαλονίκης που εξοντώθηκαν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η εκδήλωση περιλάμβανε χαιρετισμούς, κεντρική ομιλία από την κ. Βιατρίκη Σαϊας -Μαγρίζου συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το Βραχιόλι της φωτιάς», μουσικό μέρος από τη «Χορωδία» και το σύνολο «Μεσογειακά Σταυροδρόμια» του μουσικού σχολείου Θεσσαλονίκης και προβολή ντοκυμαντέρ «Στο φεγγάρι του Μπέργκεν-Μπέλσεν- η ιστορία της Ρίνας Μπαρζιλάι-Ρεβάχ».Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αμανατιάδου Γ. Δικμάνη Φ. Λώλου Ε.
Την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022 στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: «Φροντίζω το Περιβάλλον» και την υποθεματική « Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά», οι μαθητές/τριες της Γ΄τάξης, επισκέφθηκαν το Μουσείο Ύδρευσης της πόλης μας. Το μουσείο βρίσκεται δίπλα στο εμπορικό τμήμα του λιμανιού Θεσσαλονίκης και είναι το κεντρικό Αντλιοστάσιο του άλλοτε Οργανισμού Ύδρευσης Θεσσαλονίκης. Το κτίριο, αντιπροσωπευτικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής της Θεσσαλονίκης του 19ου αιώνα, κτίστηκε το διάστημα 1890-1894 ως τμήμα σειράς έργων για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου υδροδότησης της πόλης. Το αντλιοστάσιο χτίστηκε στην πρώτη βιομηχανική ζώνη της Θεσσαλονίκης που σήμερα συγκεντρώνει και τα περισσότερα βιομηχανικά μνημεία. Λειτούργησε μέχρι το 1978 και το 1984 μετατράπηκε σε μουσείο. Το 1987 χαρακτηρίστηκε διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού. Η ξενάγηση διήρκησε δύο ώρες και έγινε από έμπειρες μουσειοπαιδαγωγούς του Τελόγλειου Ιδρύματος του ΑΠΘ. Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αμανατιάδου Γ., Δικμάνη Φ., Λώλου Ε.,Παπαδόπουλος Σ.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β1 και Β2 επισκέπτηκαν το Ισλαχανέ, όπου στα πλαίσια της έκθεσης Black or White κλήθηκαν να φτιάξουν με ανακυκλώσιμα υλικά, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, τμήμα ενός κοστουμιού, το οποίο θα πάρει την τελική του μορφή με την ολοκλήρωση της έκθεσης, με τη συμβολή μαθητών και μαθητριών και από άλλα σχολεία.
Δείτε στιγμιότυπα εδώ. Οι 900 μαθητές που συμμετείχαν συνέβαλαν στη συλλογική δημιουργία ενός κοστουμιού από ανακυκλώσιμα/ανακυκλωμένα/σε δεύτερη χρήση υλικά! Γιατί όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά! Στο πλαίσιο της 3ης Ολυμπιακής και Παρολυμπιακής εβδομάδας, οι μαθητές του Β1 είχαν τη χαρά να συναντηθούν διαδικτυακά την Τρίτη 7-2-2023 με την κ. Lanta Georges, ποδόσφαιρο. Οι μαθητές του Γ2 των Γαλλικών συναντήθηκαν διαδικτυακά την Τετάρτη 8-2-2023 με την κ. Ysaora Thibus, ξιφασκία. Επίσης, είχαν την ευκαιρία μέσα από βίντεο να γνωρίσουν τη μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων που θα λάβουν μέρος στο Παρίσι τον Αύγουστο του 2024 και τα 4 νέα αθλήματα που θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά. Ευχαριστώ θερμά τους διοργανωτές της συνάντησης!
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Αθηνά (ΠΕ05).
Την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023 οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν στο αμφιθέατρο του σχολείου από κλιμάκιο του Ερυθρού Σταυρού, μαθήματα Πρώτων Βοηθειών δηλαδή ΚΑΡΠΑ, αντιμετώπιση πνιγμονής και χρήση του απινιδωτή. Συμμετείχαν ενεργά και βιωματικά. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου για τις Πρώτες Βοήθειες και τη σωστή χρήση του απινιδωτή. Στις 18/01/2023 είχαμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε μια διαδικτυακή συνάντηση με την κυρία Φυτούλα Βακανά, συγγραφέα παιδικών και εφηβικών βιβλίων. Αρχικά, οι μαθητές του τμήματος Β2 διάβασαν το βιβλίο «Ο Στέφανος, η εκδρομή και άλλες έγνοιες για την Άννα Χ.» και στη συνέχεια έγιναν συζητήσεις με αφορμή τα θέματα που πραγματεύεται το συγκεκριμένο βιβλίο και αφορούν τους εφήβους όπως η φιλία, ο έρωτας, η αποδοχή του εαυτού μας, οι σχέσεις με τους γονείς, η επιμονή και η υπομονή. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνομιλίας οι μαθητές έθεσαν ερωτήσεις και έκαναν ασκήσεις δημιουργικής γραφής. Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Βακανά για την υπέροχη και εποικοδομητική συνάντηση που είχαμε μαζί της καθώς και για το χρόνο που μας αφιέρωσε. Οι μαθητές επιφύλαξαν μια «έκπληξη» στην κ. Βακανά, το ακόλουθο podcast.
Ελπίζουμε η ανάγνωση του βιβλίου και η συνάντηση με την κ. Φυτούλα Βακανά να γίνουν το έναυσμα, ώστε οι μαθητές μας να αγαπήσουν τη λογοτεχνία. Ο συντονισμός της δράσης έγινε από την κ. Ντάσιου Ευτυχία. Σχολικός εκφοβισμός (bullying), μία σκληρή πραγματικότητα Μαριάνθη Σπουργίτη Ψυχολόγος Μάι 21, 2014 24799 0
Η βία μεταξύ των παιδιών στο σχολείο δεν είναι κάτι το καινούριο. Μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σχολική επιθετικότητα αποτελεί μια φυσική διαδικασία στην ανάπτυξη του παιδιού και ότι ιδιαίτερα τα αγόρια, μέσω αυτής, προετοιμάζονται για την ενήλικη ζωή. Το πρόβλημα υπήρχε από την αρχή της μαζικής εκπαίδευσης, αλλά πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις την εποχή της παγκοσμιοποίησης και ιδιαίτερα μετά την μετατροπή του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε πολυπολιτισμικό. Το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας και όταν η κοινωνία “νοσεί”, θα “νοσεί” και το σχολείο. Με τον όρο σχολικός εκφοβισμός, γνωστός στη διεθνή επιστημονική ορολογία ως bullying, εννοείται η επαναλαμβανόμενη και εσκεμμένη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή παιδιών παρόμοιας ηλικίας, με σκοπό την πρόκληση πόνου και αναστάτωσης. Αποτελεί μία κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ. σωματική) ή αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητα). Ωστόσο, ο σχολικός εκφοβισμός δεν θα πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις όπου τα παιδιά κάνουν αστεία μεταξύ τους διασκεδάζοντας και οι δύο αληθινά. Παρουσίαση μίας τρισδιάστατης αναπαράστασης του παλιού κτηρίου του σχολείου μας και οδοιπορικό στην ιστορία του! Δείτε το σχετικό άρθρο. Δείτε εδώ στιγμιότυπα από την εκδήλωση του σχολείου μας για την 49η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Ευχαριστούμε όλους και όλες τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος γαλλικής γλώσσας της Γ' τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράση του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης με την παρακολούθηση εργαστηρίου και ξενάγηση στην έκθεση «De Charles de Gaulle à nos jours 1963-2023. Le Lycée, un parcours» («Από τον Σαρλ Ντε Γκωλ στο σήμερα 1963-2023. Το Lycée, μία διαδρομή»). Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Αθηνά. Δείτε στιγμιότυπα.
Στις 30 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφτηκαν τους κήπους του Πασά όπου όχι μόνο αθλήθηκαν στα πλαίσια της ημέρας σχολικού αθλητισμού αλλά και φρόντισαν τον χώρο μαζεύοντας σκουπίδια. Δείτε φωτογραφίες από τη δράση.
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, γονείς και κηδεμόνες, σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει την Δευτέρα 12/9/2022 στις 09:00. Ώρα προσέλευσης μαθητών/τριών: 8.45. Μετά τον αγιασμό θα δοθούν τα βιβλία, γι' αυτό ας φροντίσουν οι μαθητές/τριες να φέρουν την τσάντα τους ή κάποιο άλλο αποθηκευτικό μέσο.
Η Διευθύντρια Αικ. Παλαιοχωρινού Σας ενημερώνουμε ότι για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, το σχολείο θα είναι ανοικτό κάθε Τετάρτη, 09:00 - 14:00. Το σχολείο θα επαναλειτουργήσει την ΠΕΜΠΤΗ 1η Σεπτεμβρίου. Καλό Καλοκαίρι!! Το σχολείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning και ο τίτλος του project είναι: «Stronger nature love». Το project εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο οποίο συμμετέχουν 19 σχολεία από διάφορες χώρες. Από το σχολείο μας συμμετέχουν ενεργά 10 μαθητές/τριες του τμήματος Α1 και 6 μαθήτριες του τμήματος Β2 (με συγκατάθεση γονέων), καθώς και όλοι οι μαθητές του σχολείου στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Η κοινότητα του eTwinning αριθμεί εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον, ανταλλάσσουν πρακτικές και ιδέες και κάνουν το eTwinning το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στον κόσμο. Τα έργα eTwinning προωθούν τη συνεργατική μάθηση: οι μαθητές μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον, αλληλεπιδρούν, επικοινωνούν και έτσι αισθάνονται υπεύθυνοι για τη μάθησή τους. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του eTwinning είναι η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών, σχολείων, γονέων και τοπικών αρχών. Στο eTwinning οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και διοργανώνουν δραστηριότητες για τους μαθητές τους. Αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο, αλληλεπιδρούν, ερευνούν, λαμβάνουν αποφάσεις, σέβονται ο ένας τον άλλον και αποκτούν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως φαίνεται και στα παρακάτω βίντεο: Etwinning 2022 Georgia Amanatiadou_STRONGER NATURE LOVE_3o Gymnasio Thessaloniki Greece Το eTwinning προάγει τη συνεργασία των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες για σχολεία. Το μέρος όπου πραγματικά συντελείται η μαγεία του eTwinning είναι το TwinSpace: μια ασφαλής πλατφόρμα ορατή μόνο στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε κάποιο έργο. Είναι δυνατό να προσκληθούν και μαθητές στο TwinSpace, για να γνωριστούν και να συνεργαστούν με άλλους μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Στα πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας οι μαθητές του Β2 τμήματος του σχολείου μας διάβασαν το βιβλίο «Το μαργαριτάρι» του βραβευμένου συγγραφέα JohnSteinbeck. Οι μαθητές κατά την ανάγνωση προβληματίστηκαν για βασικά θέματα που πραγματεύεται η νουβέλα, με κυρίαρχο αυτό του καλού και του κακού, της οικογένειας, της επιμονής, του ευμετάβολου της τύχης. Ελπίζουμε η επαφή με το βιβλίο να ανοίξει καινούριους κόσμους στους μαθητές μας! Το ακόλουθο podcast είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών του Β2.
Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης Καπνουλάς Αναστάσιος Μπάρδι Φλάβια Ξουλίδης Θωμάς Ρόζου Ειρήνη Τσάλια Ματέο Στις 4/ 4/ 2022 είχαμε την τιμή και τη χαρά να έχουμε μια διαδικτυακή συνάντηση με τον βραβευμένο συγγραφέα παιδικών και εφηβικών βιβλίων κύριο Γιώργο Κ. Παναγιωτάκη. Αρχικά, οι μαθητές του τμήματος Α1 διάβασαν το βιβλίο «Τίγκρε, με τα χέρια γυμνά» και στην πορεία έγιναν συζητήσεις με αφορμή τα θέματα που πραγματεύεται το συγκεκριμένο βιβλίο, όπως η φιλία, ο έρωτας, η αποδοχή του εαυτού μας, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η επιμονή και η υπομονή. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνομιλίας οι μαθητές έθεσαν ερωτήσεις και συζήτησαν με τον συγγραφέα. Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Παναγιωτάκη για την υπέροχη και εποικοδομητική συνάντηση που είχαμε μαζί του καθώς και για το χρόνο που μας αφιέρωσε. Οι μαθητές επιφύλαξαν μια «έκπληξη» στον κ. Παναγιωτάκη, το ακόλουθο podcast.
Ακούγονται οι μαθητές: Πασχάλης Αβραμίδης Γιάννης Αλατζόγλου Μυρτώ Αμαξοπούλου Δανάη Ζελιλίδου Δημήτρης Κουτσανδρέας Κλαούντια Λάκο Νεφέλη Μιχαηλίδου Δημήτρης-Μάριος Ξανθόπουλος Ελπίζουμε η ανάγνωση του βιβλίου και η συνάντηση με τον συγγραφέα να γίνουν το έναυσμα, ώστε οι μαθητές μας να αγαπήσουν τη λογοτεχνία. Ο συντονισμός της δράσης έγινε από την κ. Ντάσιου Ευτυχία. Δείτε τις ζωγραφιές μαθητών/τριών ενάντια στον εκφοβισμό στο πλαίσιο της δράσης 2 κατά το σχολικό έτος 2021-22 εδώ.
Δείτε το βίντεο της συμμετοχής μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό ασφαλούς διαδικτύου saferinternet4kids που έγινε με σύμπραξη των δύο σχολείων, 3ο Γυμνάσιο-3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. Δείτε τις κατασκευές μαθητών/τριών στο μάθημα της Τεχνολογίας, το σχολικό έτος 2021-22:
Δείτε τις εργασίες των μαθητών/τριών της Α' τάξης με θέμα τις διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριών και τη διαφορετικότητα στους παρακάτω συνδέσμους: Δείτε τις εργασίες των μαθητών/τριών της Γ' τάξης με θέμα τις διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριών και τη διαφορετικότητα:
Συγχαίρουμε τον Αποστολούδα Κοσμά, την Αργυροπούλου Αθανασία και τον Τσιαρδακλή Παναγιώτη, μαθητές του Α3 τμήματος του σχολείου μας, για τη συμμετοχή τους που τιμήθηκε με έπαινο στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Φίλων Οχυρού Ιστίμπεη υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Η Μάχη των Οχυρών». Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαδοπούλου Αθηνά (ΠΕ05-Γαλλικής). Εργασία της Άννας Μαρίας Τσουγκοσβίλι στην «Ελένη» του Ευρυπίδη Δύο χρόνια μετά την επιστροφή στη Σπάρτη, η Ελένη γράφει στο ημερολόγιό της μερικές σελίδες αναμνήσεων. Τι πιστεύετε ότι θα γράψει για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της; Να συνθέσετε 2 σελίδες με τις σκέψεις της. Αγαπητό ημερολόγιο, Ποτέ δε θα ξεχάσω πως σαν σήμερα, πριν από δύο χρόνια, ξαναβρέθηκα στην αγαπημένη μου πατρίδα! Θυμάμαι τα πάντα καθαρά σαν να ήταν χθες. Την τεράστια συγκίνηση, όταν πατήσαμε μετά από τόσα χρόνια ξανά εδώ, στη Σπάρτη! Δεν πίστευα όλα αυτά τα δεκαεφτά χρόνια που ήμουν μόνη στην Αίγυπτο ότι θα ξαναέβλεπα τον άντρα μου κι ότι θα καταφέρναμε να γυρίσουμε πίσω μαζί. Πάλι καλά που μας βοήθησε η Θεονόη και δε μας πρόδωσε στον αδελφό της, τον Θεοκλύμενο, γιατί, αν είχε γίνει αυτό, ο Μενέλαος σίγουρα θα ήταν νεκρός, ίσως κι εγώ. Δεν έχω νιώσει μεγαλύτερο φόβο από εκείνη τη φορά, όμως ήμουν τόσο αποφασισμένη που δε μ’ ένοιαζε τίποτε, σκεφτόμουν μόνο τον τελικό στόχο. Έτσι, λοιπόν, με την επιστροφή μας αποκαταστάθηκε κι η δική μου φήμη. Ποτέ δεν απάτησα τον άντρα μου, δεν παράτησα την κόρη μου για τον έρωτα του Πάρη! Ένα απλό πιόνι ήμουν στα χέρια της θεάς Ήρας και της θεάς Αθηνάς, που ήθελαν να εκδικηθούν τη θεά Αφροδίτη. Τώρα όμως πιο πολύ χαίρομαι για την κόρη μου, που πλέον μπορεί να είναι με κάποιον, χωρίς να σκέφτεται αυτός ότι αν μοιάζει σ’ εμένα, τη μητέρα της, τότε θα είναι άπιστη. Επίσης, όλοι όσοι χάθηκαν εξαιτίας μου, επειδή, δηλαδή, πίστευαν ένα ψέμα για μένα, τώρα κι από εκεί που βρίσκονται γνωρίζουν την αλήθεια, όπως για παράδειγμα, η μητέρα μου και τα αδέλφια μου. Κι αυτό κάπως με ηρεμεί και με ανακουφίζει. Είμαι τόσο χαρούμενη που ξαναζώ μαζί με τον άντρα μου μία ευτυχισμένη ζωή, χωρίς προβλήματα και που μετά από τόσα χρόνια ξανασμίξαμε και συνεχίζουμε να αγαπιόμαστε! Σχεδιάζουμε, μάλιστα, να στείλουμε δώρα στη Θεονόη, για να την ευχαριστήσουμε, όπως θα κάνουμε από δω και πέρα κάθε χρόνο τέτοιο καιρό. Βέβαια, αυτό που θα με κάνει ακόμα πιο χαρούμενη είναι ότι η κόρη μου σε λίγο καιρό θα γίνει γυναίκα ενός γενναίου βασιλιά, με τον οποίο αγαπιούνται πολύ και θα κάνουν μαζί οικογένεια, πράγμα που δε θα μπορούσε να συμβεί, αν δεν είχε αποκατασταθεί η τιμή κι η υπόληψή μου. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά για τη δική μας οικογένεια! Δυστυχώς, βέβαια, δεν ισχύει το ίδιο για τις οικογένειες τόσων θυμάτων του Τρωικού πολέμου … Πολύ κρίμα που οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουμε τη ματαιότητα των πολέμων που κάνουμε! Σε αφήνω τώρα, αγαπητό μου ημερολόγιο, γιατί θέλω να συνεχίσω το υφαντό μου στον αργαλειό. Θα τα ξαναπούμε, όταν βρω χρόνο. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΤΙΤΑΝ Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης (Β1, Β2) του 3ου Γυμνασίου, στις 3 Μαΐου 2022, επισκέφθηκαν το εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό-διαδραστικό πρόγραμμα «Doctor Why και οι υπερδυνάμεις της επιστήμης», το οποίο ανήκει στο Εθνικό κέντρο Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Οι μαθητές/τριες ανά δύο χρησιμοποίησαν ρομποτικό βραχίονα και υπολογιστή, προγραμμάτισαν και, μέσα από τη βιωματική δράση, πειραματίστηκαν και μελέτησαν τον ρομποτικό βραχίονα. Επίσης παρακολούθησαν την παραγωγική διαδικασία του τσιμέντου. Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αμανατιάδου Γεωργία, Λώλου Ελένη, Παπαδόπουλος Σωτήριος. Δείτε εδώ φωτογραφίες από τη δράση. Η ομάδα δράσης 2 προτείνει οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ταινία "Οι φάλαινες δεν κολυμπούν"
στο παρακάτω link: Η ταινία αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι να αποδεχτούν την εξωτερική τους εμφάνιση, ώστε να γίνουν μέρος ενός κοινωνικού συνόλου. Επίσης, για τα στερεότυπα, την αναθεώρηση τους και τη διεκδίκηση της ιδιαιτερότητας του καθενός. Ο σκηνοθέτης μας λέει για την ταινία του: «Όπως θα δείτε, η ταινία ‘Οι φάλαινες Δεν Κολυμπούν’ μιλάει για έναν έφηβο που δεν ‘κολλάει’ στα κοινωνικά πρότυπα. Αυτό που θέλησα να δείξω με ειλικρίνεια, είναι ότι μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις και να γίνεις ό,τι θέλεις στη ζωή σου, με την προϋπόθεση ότι θα ξεπερνάς τις αρνητικές σκέψεις. Κάνοντας αυτό, και εάν είσαι ο εαυτός σου, θα συναντήσεις απίστευτους ανθρώπους που θα σε βοηθήσουν στις δύσκολες στιγμές της ζωής σου. Ακόμα και αν η ταινία είναι λίγο δύσκολη, με άγριο χιούμορ, μιλάει για ελπίδα και για το πώς μπορείς να είσαι ανοικτός στο απροσδόκητο. Ελπίζω να ευχαριστηθείτε βλέποντάς την, όσο ευχαριστήθηκα φτιάχνοντάς την».
Σας προτείνουμε τα παρακάτω βίντεο για την ασφαλή πλοήγηση στον παγκόσμιο ιστό από τις αντίστοιχες σελίδες του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου-SaferInternet4Kids-Greek Safer Internet Center. 1) Iδιωτικότητα στο διαδίκτυο: https://www.youtube.com/watch?v=X1Xc2AVd83k 2) Προσωπικά δεδομένα: https://www.youtube.com/watch?v=OV5Oy9XfwT4 Οι μαθητές της Α΄ τάξης (Α1,Α3) του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 12 Απριλίου στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας «Δημιουργώ και Καινοτομώ» , επισκέφθηκαν το Μουσείο Ψευδαισθήσεων “Museum of Illusions” στην οδό Δόξης 5 στα Λαδάδικα και πειραματίστηκαν με τις ψευδαισθήσεις. Τους δόθηκε και ένα δωρεάν εισιτήριο για μελλοντική επίσκεψη. Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αμανατιάδου Γεωργία, Λώλου Ελένη, Παπαδόπουλος Σωτήριος. Δείτε φωτογραφίες από τη δράση. |
- Καλλωπισμός αυλής
- Επίσκεψη στον Πολυχώρο Πολιτισμού "Χαμιδιέ-Ισλαχανέ"
- Επίσκεψη στον πολυχώρο της Eduact
- Εργασίες μαθητών/τριών του Γ'2 στο Χαϊκού
- Συμμετοχή του σχολείου στον μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής «Μικρασία-100 Χρόνια Μνήμης»
- Διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση «Δικαιώματα του παιδιού και σχολείο»
- Αντιπολεμικό μήνυμα από την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη, διδασκόμενο μάθημα στη Γ΄ Γυμνασίου.
- “Βία σε βάρος των γυναικών: μία διαθεματική συζήτηση”
- Συμμετοχή στο θεατρικό εργαστήρι της ομάδας "Μικρός Βορράς" και στην παράσταση #Odysseia_the_real_project
- Εκπαιδευτικό υλικό για την αντιμετώπιση και πρόληψη περιστατικών βίας στο σχολείο (ppt και χρήσιμα links -Δράση 2)
- Διάκριση της ομάδας Robotmaniacs-3gym-thess στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών!
- Συμμετοχή της ομάδας Robotmaniacs-3gym-thess στον 3ο Διαγωνισμό της ΕΕΛΛΑΚ!
- ΤΕΛΕΤΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ
- Ξεναγοί εξ αποστάσεως, Χάρτης
- Η διατροφή των Ελλήνων κατά την περίοδο του 1821
- Συμμετοχή στο European School Radio 2
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
- Συμμετοχή στο European School Radio
- Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Ψηφιακό Διαγωνισμό «Λέμε Όχι στον Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό»
- Ενεργοί πολίτες-4
- Ενεργοί πολίτες-3
- Ενεργοί πολίτες-2
- Ενεργοί Πολίτες-1
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΔΙΑΚΟΣΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
- ΕΧΕΙΣ ΦΩΝΗ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ
- Η παρατηρήτρια, διήγημα της Ιορδανίδου Μελπομένης
- ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
- Αισχύλου, Αγαμέμνων, Σταματιάδης Σταμάτης
- Αισχύλου, Αγαμέμνων, Παρτσιλή Ιωάννα
- Ευριπίδη, Τρωάδες, Μαυρονάνου Λία
- Ευριπίδη, Τρωάδες, Γερόπουλος Κωνσταντίνος
- Ευριπίδη, Ηλέκτρα, Αντίνου Βασίλης
- Ευριπίδη, Ηλέκτρα, Νντουνούσης Ανδρίας
- Ευριπίδη Ορέστης, Κωνσταντινίδη Χάρης
- Ευριπίδης, Ορέστης, Ιορδανίδου Μελπομένη
- Ευριπίδη, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Αναγνώστου Χρήστος
- Ευριπίδη, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Ταφέκη Μαρία
- Ευριπίδη, Ιφιγένεια εν Ταύροις, Νεοκάζης Αλέξανδρος
- Ευριπίδη, Ιφιγένεια εν Ταύροις, Χαριτάκης Γιώργος
- Ευριπίδη, Ανδρομάχη, Ελευθεριάδου Μελπομένη
- Ευριπίδη, Ανδρομάχη, Αργυροπούλου Μαργαρίτα
- Ευριπίδης, Εκάβη, Δεμερτζόγλου Παναγιώτης
- Ευριπίδης, Εκάβη, Φρασιόλα Γιώργου
- Δημιουργίες στο μάθημα της Τεχνολογίας
- Χρονολογικός πίνακας της επανάστασης του 1821
- Κατασκευή ρομποτικού οχήματος
- Τηλεκπαίδευση
- ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ COVID
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
- NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692 Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.
- Πώς πλένουμε τα χέρια μας
- Οδηγίες σχετικά με τον κορονοϊό
- Μάσκα
- Ηλεκτρονική Τάξη 3ου Γυμνασίου
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Θέματα Προηγούμενων Χρόνων ΚΠΓ-ΑΓΓΛΙΚΑ- Β2
- Οδηγίες του υπουργείου παιδείας για τον κορονοϊό
- Οδηγίες για τον κορονοϊό
- Η κυρία Βάσω και ο κύριος Ιορδάνης
- 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό saferinternet4kids μαθητών του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
- Πρόγραμμα δακτυλογράφησης με τυφλό σύστημα
- Το παιχνίδι της Οδύσσειας
- 1η και 2η ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ECOMOBILITY!
- Κινητό τηλέφωνο-Ηλεκτρονικές συσκευές
- Σύνδεση στο διαδίκτυο ... με σύνεση
- Κανονισμός μαθητικών κοινοτήτων
- ΠΟΙΝΕΣ - ΕΠΑΙΝΟΙ - ΔΙΑΓΩΓΗ
- Απουσίες, τι πρέπει να ξέρετε