ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

και των πολιτισμών

Αρχική σελίδα Χρονιές 2014-2015 Εργασίες μαθητών

Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας:

σκουπίδιαΣτην πρόσφατη εκδρομή του σχολείου σας επισκεφτήκατε ένα μέρος της περιοχής σας και μείνατε έκπληκτοι από τον τεράστιο όγκο σκουπιδιών και πλαστικών που «εγκατέλειψαν» εκεί οι διάφοροι επισκέπτες. Επιστρέφοντας στο σχολείο αποφασίσατε να στείλετε μια επιστολή στο Δήμαρχο της περιοχής, διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που είδατε και απαιτώντας ταυτόχρονα να λάβει άμεσα μέτρα για την απομάκρυνση των σκουπιδιών. Στο τέλος της επιστολής εκφράστε την επιθυμία να βοηθήσετε εθελοντικά στο έργο αυτό.

Περισσοτερα...

Εργασία του μαθητή Άγγελου Νεοκάζη του Γ2 στο μάθημα της Λογοτεχνίας,
υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα

Περίληψη

 

Ο Ιωάννου θυμάται τις επισκέψεις μιας άγνωστης γυναίκας στο πατρικό του σπίτι στη Θεσσαλονίκη, όταν εκείνος ήταν ακόμη μικρό παιδί. Η γυναίκα αυτή που δεν τολμά να προχωρήσει πέρα από το κατώφλι της αυλής παρατηρεί με ιδιαίτερη συγκίνηση το σπίτι του συγγραφέα και γεύεται με ξεχωριστή ευχαρίστηση τα μούρα που της προσφέρουν από το μεγάλο δέντρο της αυλής.

Περισσοτερα...

βριΒρείτε έναν πίνακα σχετικό με την έξοδο του Μεσολογγίου, α) να τον περιγράψτε, β) να αναφέρετε τι σημαίνει για σας και γ) ποια συναισθήματα σας προκαλούνται βλέποντάς τον.
Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα.

 

Α) Στο ζωγραφικό πίνακα του Θ. Βρυζάκη απεικονίζεται η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου. Παρατηρούμε τους Μεσολογγίτες να αγωνίζονται με θάρρος, γενναιότητα και σθένος προκειμένου να κερδίσουν την ελευθερία τους, κρατώντας την ελληνική σημαία ως σύμβολο ενότητας και φιλοπατρίας. Γύρω και κάτω από τους Έλληνες πολεμιστές κείτονται οι νεκροί συμπατριώτες τους. Επίσης, είναι ευδιάκριτος ο μεγάλος αριθμός των τουρκικών δυνάμεων. Τα χρώματα του πίνακα είναι έντονα και επικρατεί το κόκκινο, που αντικατοπτρίζει την ένταση και την αγωνία των αγωνιζομένων.

Περισσοτερα...

Δόθηκε στους μαθητές η άσκηση: Ανατρέξτε στις σελίδες των σημερινών εφημερίδων και ξαναγράψτε το διήγημα «Ζητείται Ελπίς»του Α. Σαμαράκη, μεταφέροντας το χρόνο της ιστορίας στο σήμερα (2014). Υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα.

Εργασία της μαθήτριας Αμπεριάδου Κασσιανής, του Γ2

ελπιςΚάθισε στην καφετερία και παράγγειλε ένα cappuccino. Στα διπλανά τραπέζια οι παρέες ανοίγουν τα tablet και τα Smartphone. Άνοιξε κι αυτός το tablet του και διάβασε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

Περισσοτερα...

- Με αφορμή το πώς βιώνουν την ξενιτιά η Χαρά και η κυρία Στέλλα, στα αποσπάσματα «Δυο γράμματα της Χαράς» και «Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία», να αναλάβετε το ρόλο τους και να γράψετε από μια επιστολή που θα έγραφαν εκείνες στα αγαπημένα τους πρόσωπα ένα χρόνο μετά από το χρόνο της ιστορίας. Εργασία της μαθήτριας Μαλίκι Ιωάννας. Υπεύθυνη καθηγήτρια Μιχαηλίδου Δέσποινα

Περισσοτερα...

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ

φρανκΕργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας των μαθητριών Ιορδανίδου Μαρίας και Μύσταξ-Κοσέογλου Ιωάννας. Υπεύθυνη καθηγήτρια Μιχαηλίδου Δέσποινα.

Περισσοτερα...

Να συντάξετε έναν τουριστικό οδηγό για έναν προορισμό της επιλογής σας.
Εργασία στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Δέσποινα Μιχαηλίδου.

Εργασία των μαθητριών Κεσίδου Αριάδνης και Μπαριαμλλάρι Γκρισίλντας.

Περισσοτερα...

Δόθηκε στους μαθητές η άσκηση: Ανατρέξτε στις σελίδες των σημερινών εφημερίδων και ξαναγράψτε το διήγημα «Ζητείται Ελπίς»του Α. Σαμαράκη, μεταφέροντας το χρόνο της ιστορίας στο σήμερα (2014). Υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα.

Εργασία του μαθητή Παπαδόπουλου Δημήτριου-Νικόλαου του Γ΄3 στην Ν. Λογοτεχνία της Γ' Γυμνασίου.

Όταν μπήκε στο καφενείο, κείνο το απόγευμα, ήτανε νωρίς ακόμα. Κάθισε σ' ένα τραπέζι, πίσω από το μεγάλο τζάμι που έβλεπε στη λεωφόρο.

Περισσοτερα...

Πρέπει κανείς να μείνει ο εαυτός του ή να αλλάζει προκειμένου να αποκτήσει φίλους;
Έχετε κάποια προσωπική εμπειρία πάνω σε αυτό;

Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη.

Πολλές φορές κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να αλλάξουν, διότι θέλουν να αποκτήσουν και αυτοί ταυτότητα και να ενταχθούν σε μία παρέα.

Περισσοτερα...

Περιγράψτε την καθημερινή ζωή μιας σύγχρονης εργαζόμενης μητέρας.
Πότε ξυπνάει, ποιες δουλειές κάνει στο σπίτι, ποιες εκτός σπιτιού και ποιες αναθέτει σε σας.

Εργασία στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη

Μια εργαζομένη μητέρα έχει πολλές δουλειές. Έχει να φροντίσει το σπίτι, να κάνει δουλειές του σπιτιού, να φροντίσει τα παιδιά της, τον άντρα της και άλλα μικροπράγματα σε μόνο εικοσιτέσσερις ώρες.

Περισσοτερα...

Πώς απάντησε η Ελένη Διαμαντή του Α1 στα μεγάλα ερωτήματα που μας απασχόλησαν συζητώντας για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών: «Γιατί να μάθω αρχαία ελληνικά;» , «Γιατί ν' ασχοληθώ με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και να τον μελετήσω;»

Περισσοτερα...

ελάφιΟι μαθητές γράφουν τη δική τους άποψη για την ομορφιά με αφορμή το κείμενο των αρχαίων "Η ομορφιά δεν είναι το παν". Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων της καθηγήτριας Τσελέντη Αιμιλίας.

Περισσοτερα...

 

Η Γιασμίν είναι ένα κορίτσι που μόλις μετακόμισε με την οικογένειά της στην πολυκατοικία που μένω κι εγώ. Την πέτυχα μια μέρα που πήγαινα στο φροντιστήριο και της μίλησα:

«Γεια σου, είμαι η γειτόνισσά σου, η Μαρία.»

«Γεια σου, Μαρία. Τ' όνομά μου είναι Γιασμίν.»

Περισσοτερα...

Εργασία του μαθητή Άγγελου Νεοκάζη του Γ2 στο μάθημα της Λογοτεχνίας,
υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα

 

Δημοκρατία, ελευθερία!!! Αίτημα κάθε εποχής.

Κάτω η λιτότητα, να βγούμε από την κρίση!!! Αίτημα νέας εποχής.

Παντρεύεται όμως η λιτότητα και ο υπερκαταναλωτισμός;

Περισσοτερα...

ΛεώνηΕργασία της μαθήτριας Κασσιανής Αμπεριάδου του Γ1 στο μάθημα της Λογοτεχνίας,
υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα

Περίληψη

Η Λεώνη είναι ένα κορίτσι, έξυπνο, αγαπητό, με πολλούς φίλους. 'Όταν ήταν 10 χρονών οι γονείς της χώρισαν. Ο πατέρας της, βρίσκει άλλη σύντροφο και αγοράζει σε κείνη και τη μητέρα της ένα άλλο διαμέρισμα.Βλέπει σπάνια τη Λεώνη και η μητέρα της μετά το χωρισμό, βρίσκεται στον κόσμο της. Αυτό που την κάνει ευτυχισμένη είναι οι αγαπημένοι της φίλοι και το σχολείο. Στα 15 της χρόνια ανακαλύπτει πως έχει σκλήρυνση κατά πλάκας και πως δε θα μπορέσει περπατήσει ξανά. Στην αρχή απελπίζεται, θέλει να πεθάνει μετά όμως αρχίζει να κάνει σχέδια για το μέλλον.

Περισσοτερα...

«Χριστουγεννιάτικες ιστορίες»; από το Β1 και Α2
υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη

Οι μαθητές και μαθήτριες κεράστηκαν καραμέλες και μοιράστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα του περιτυλίγματος της καραμέλας τους. Συμπλήρωσε πολύ γρήγορα η κάθε ομάδα την ακροστιχίδα της λέξης «Χριστούγεννα» στον πίνακα, με λέξεις σχετικές (όσο μπόρεσαν, καθώς πολύ γρήγορα το ένα μέλος της ομάδας διαδεχόταν το άλλο). Στη συνέχεια, έγραψε μέσα σε πέντε λεπτά κάθε ομάδα μια σύντομη ιστορία χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις. Ιδού τα αποτελέσματα:

Περισσοτερα...

Να συντάξετε έναν τουριστικό οδηγό για έναν προορισμό της επιλογής σας.
Εργασία στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Δέσποινα Μιχαηλίδου.

Εργασία των μαθητριών του Α1 Διαμαντή Ελένης, Δημομάρκου Κατερίνας και Δεκαβάλα Κωνσταντίνας.

Περισσοτερα...

Να σχολιάσεις τις ακόλουθες 3 σειρές από το απόσπασμα του βιβλίου ''Ο Μικρός Πρίγκιπας''

πρίγκηπας«Γνωρίζουμε μονάχα τα πράγματα που εξημερώνουμε, είπε η αλεπού. Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίζουν τίποτα. Τ' αγοράζουν όλα έτοιμα απ' τους εμπόρους. Επειδή όμως δεν υπάρχουν έμποροι που να πουλάν φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους. Αν θέλεις έναν φίλο, εξημέρωσέ με».

Εργασία στη Λογοτεχνία, υπεύθυνη καθηγήτρια Τσελέντη Αιμιλία

Πιστεύω πως το νόημα που ήθελε να περάσει η αλεπού μέσα από τα λεγόμενά της είναι πως οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίσουμε κάτι και να εξοικειωθούμε καλά μαζί του, για να το εμπιστευτούμε και να πούμε πως έχουμε ένα φίλο.

Περισσοτερα...

Δόθηκε στους μαθητές η άσκηση: Ανατρέξτε στις σελίδες των σημερινών εφημερίδων και ξαναγράψτε το διήγημα «Ζητείται Ελπίς»του Α. Σαμαράκη, μεταφέροντας το χρόνο της ιστορίας στο σήμερα (2014). Υπεύθυνη καθηγήτρια Σοφία Ζιώγα.

Εργασία του μαθητή Νεοκάζη Άγγελου του Γ΄2 στην Ν. Λογοτεχνία της Γ' Γυμνασίου.

Μπήκε στο καφενείο. Κάθισε σ' ένα τραπέζι και παράγγειλε καφέ. Στα άλλα τραπέζια συζητούν και παίζουν τάβλι. Ήρθε ο καφές και τα βουτήγματα. Ήρθε η ώρα της απογευματινής εφημερίδας.

Περισσοτερα...

Περιγράψτε την καθημερινή ζωή ενός σύγχρονου εργαζόμενου πατέρα.
Πότε ξυπνάει, ποιες δουλειές κάνει στο σπίτι, ποιες εκτός σπιτιού και ποιες αναθέτει σε σας.

Εργασία στο μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας, υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη

Ένας εργαζόμενος πατέρας έχει πιο ελαφρύ πρόγραμμα από ό,τι η εργαζόμενη μητέρα.

Περισσοτερα...

Αθηνά-Ηρακλής

Εργασία της μαθήτριας Λυδίας Τουλουμίδου

Η καταγωγή της θεάς Αθηνάς

Τόπος γέννησης: η όχθη της λίμνης Τριτωνίδας στη Λιβύη
Γονείς: Δίας, Μήτη
Γιαγιά: Ρέα
Παππούς: Κρόνος
Τι προστάτευε: Τους αδικημένους, τους ήρωες

Η Αθηνά είναι κόρη του Δία και της Μήτιδας. Γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία αλλά είχε γονιμοποιηθεί στη μήτρα της Μήτιδας.

Περισσοτερα...

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας οι μαθητές διαβάζουν τα ποιήματα "Τζιτζίκια στήσαν το χορό", του Γιάννη Ρίτζου και "Κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι" και εκφράζονται εικαστικά. Υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη.

Περισσοτερα...

Ιωάννα Μύσταξ, Β2οικογένεια

Ο πατέρας ακόμα και τα αρχαία χρόνια διέφερε από τη μητέρα. Πάντα η μητέρα ασχολούνταν με τις εσωτερικές δουλειές και την ανατροφή των παιδιών τους. Στις μέρες μας, στις περισσότερες οικογένειες αυτό έχει αλλάξει. Αν και οι περισσότεροι πατεράδες δεν κάνουν όλες τις δουλειές, ωστόσο βοηθάν και αυτοί όσο μπορούν.

Περισσοτερα...

Το κανάλι μας

youtube