ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ (ΣΣΠΘΣ)
Ποια είναι η πρόκληση;
έλλειμμα θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς εφήβων διατάραξη παιδαγωγικού κλίματος
ήπια παρεκκλίνουσα ή και παραβατική συμπεριφορά εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων
Ποιες είναι οι συνέπειες;
έλλειψη μηχανισμών / πρακτικών υποστήριξης συμπεριφοράς
αρνητικό κλίμα στην τάξη
υπέρμετρη (;) εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων
αρνητικό σχολικό κλίμα
Ποιες είναι οι επιπτώσεις;
Φοίτηση:
Σχολική διαρροή
Απουσίες
Αργοπορημένη προσέλευση
Σχολικός εκφοβισμός και βία
Παραβατικές συμπεριφορές
Σχολική ζωή:
Διατάραξη σχέσεων μελών σχολικής κοινότητας
Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία σχολικής μονάδας
ΣΣΠΘΣ: τι είναι
2019-2022: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ3 Erasmus+: Ρουμανία, Φινλανδία, Κύπρος και Ελλάδα
2022-2023: Πρόγραμμα Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας
Συμμετέχουν:114 δημοτικά σχολεία & 61 γυμνάσια
- Παρέμβαση προληπτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.
- Ξεκίνησε από τις Η.Π.Α., έχει εφαρμοστεί και έχει μελετηθεί η επίδρασή του σε χιλιάδες σχολεία παγκοσμίως τα τελευταία 30 χρόνια.
- Θετική επίδραση του συστήματος στα κοινωνικο-συναισθηματικά μαθησιακά αποτελέσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΣΣΠΘΣ: τι είναι
- Απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας
- Ανάπτυξη συστημάτων που αποθαρρύνουν την εμφάνιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
- Συστηματική διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων και συμπεριφορών
ΣΣΠΘΣ: τι είναι
- Επιβράβευση (προώθηση) θετικών συμπεριφορών σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο
- Χρήση άυλων και υλικών ενισχυτών (ομαδικές εκδρομές,παιχνίδι στο προαύλιο, βιβλία κτλ.)
1.Τα παιδιά, επειδή ακριβώς είναι παιδιά, κάνουν λάθη. Τόσο στον τομέα μάθησης όσο και στον κοινωνικό τομέα (π.χ.: διακόπτουν τον ομιλητή, ενοχλούν συμμαθητές, σπρώχνουν, βρίζουν κ.τ.λ.) |
2. Αυτό που κάνουμε ως τώρα οι εκπαιδευτικοί, για να χειριστούμε τα κοινωνικά λάθη ήταν η εφαρμογή αρνητικών συνεπειών. |
3. Μέσω του ΣΣΠΘΣ, οι ενήλικες καλούμαστε να χειριστούμε τα κοινωνικά λάθη, αφενός διδάσκοντας κοινωνικές συμπεριφορές και αφετέρου παρέχοντας συνεχή ανατροφοδότηση και συχνές ευκαιρίες για εξάσκηση. |
© Οργανωτικό πλαίσιο πρόληψης ανεπιθύµητων συµπεριφορών.
© Υποστηρικτικό πλαίσιο δράσεων κατά της ενδοσχολικής βίας, του εκφοβισµού, του ρατσιστικού και σεξιστικού λόγου κτλ.
© Οριζόντιες δεξιότητες στον µαθησιακό και στον κοινωνικό - συναισθηµατικό τοµέα ανάπτυξης των εφήβων.
© Συµπεράσµατα βάσει ερευνητικών αποτελεσµάτων: συµπλήρωση ερωτηµατολογίων από τους/τις εκπαιδευτικούς πριν και µετά την εφαρµογή της εκπαιδευτικής παρέµβασης
< Προηγούμενο |
---|