ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

και των πολιτισμών

Αρχική σελίδα ΠροΘεΣυ Ενημέρωση Γονέων ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ (ΣΣΠΘΣ)

ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ (ΣΣΠΘΣ)

 

Ποια είναι η πρόκληση;

έλλειμμα θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς εφήβων διατάραξη παιδαγωγικού κλίματος

ήπια παρεκκλίνουσα ή και παραβατική συμπεριφορά εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων

Ποιες είναι οι συνέπειες;

έλλειψη μηχανισμών / πρακτικών υποστήριξης συμπεριφοράς

αρνητικό κλίμα στην τάξη

υπέρμετρη (;) εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων
αρνητικό σχολικό κλίμα

Ποιες είναι οι επιπτώσεις;

Φοίτηση:
Σχολική διαρροή

Απουσίες
Αργοπορημένη προσέλευση

Σχολικός εκφοβισμός και βία

Παραβατικές συμπεριφορές

Σχολική ζωή:

Διατάραξη σχέσεων μελών σχολικής κοινότητας
Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία σχολικής μονάδας


 

ΣΣΠΘΣ: τι είναι

2019-2022: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΚΑ3 Erasmus+: Ρουμανία, Φινλανδία, Κύπρος και Ελλάδα

2022-2023: Πρόγραμμα Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας

Συμμετέχουν:114 δημοτικά σχολεία & 61 γυμνάσια

 

  • Παρέμβαση προληπτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.
  • Ξεκίνησε από τις Η.Π.Α., έχει εφαρμοστεί και έχει μελετηθεί η επίδρασή του σε χιλιάδες σχολεία παγκοσμίως τα τελευταία 30 χρόνια.
  • Θετική επίδραση του συστήματος στα κοινωνικο-συναισθηματικά μαθησιακά αποτελέσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς

ΣΣΠΘΣ: τι είναι

  • Απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας
  • Ανάπτυξη συστημάτων που αποθαρρύνουν την εμφάνιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
  • Συστηματική διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων και συμπεριφορών

ΣΣΠΘΣ: τι είναι

  • Επιβράβευση (προώθηση) θετικών συμπεριφορών σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο
  • Χρήση άυλων και υλικών ενισχυτών (ομαδικές εκδρομές,παιχνίδι στο προαύλιο, βιβλία κτλ.)

 

 

1.Τα παιδιά, επειδή ακριβώς είναι παιδιά, κάνουν λάθη. Τόσο στον τομέα μάθησης όσο και στον κοινωνικό τομέα (π.χ.: διακόπτουν τον ομιλητή, ενοχλούν συμμαθητές, σπρώχνουν, βρίζουν κ.τ.λ.)

2. Αυτό που κάνουμε ως τώρα οι εκπαιδευτικοί, για να χειριστούμε τα κοινωνικά λάθη ήταν η εφαρμογή αρνητικών συνεπειών.

3. Μέσω του ΣΣΠΘΣ, οι ενήλικες καλούμαστε να χειριστούμε τα κοινωνικά λάθη, αφενός διδάσκοντας κοινωνικές συμπεριφορές και αφετέρου παρέχοντας συνεχή ανατροφοδότηση και συχνές ευκαιρίες για εξάσκηση.

 

©     Οργανωτικό πλαίσιο πρόληψης ανεπιθύµητων συµπεριφορών.

©     Υποστηρικτικό πλαίσιο δράσεων κατά της ενδοσχολικής βίας, του εκφοβισµού, του ρατσιστικού και σεξιστικού λόγου κτλ.

©     Οριζόντιες δεξιότητες στον µαθησιακό και στον κοινωνικό - συναισθηµατικό τοµέα ανάπτυξης των εφήβων.

©     Συµπεράσµατα βάσει ερευνητικών αποτελεσµάτων: συµπλήρωση ερωτηµατολογίων από τους/τις εκπαιδευτικούς πριν και µετά την εφαρµογή της εκπαιδευτικής παρέµβασης

Το κανάλι μας

youtube