ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

και των πολιτισμών

Αρχική σελίδα Χρονιές 2015-2016 Εργασίες μαθητών Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Η μελέτη των μαθηματικών ως θέμα από μόνο του ξεκινάει τον 6ο αιώνα π.Χ με τους Πυθαγόρειους που επινόησαν τον όρο Μαθηματικά από την αρχαία πυθαγόραςελληνική λέξη μάθημα, το οποίο ερμηνεύεται ως θέμα οδηγιών.

Οι αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί βελτίωσαν σε μεγάλο βαθμό τις μεθόδους και επέκτειναν την ύλη των μαθηματικών. Οι Κινέζοι μαθηματικοί έκαναν πρώιμες συνεισφορές, συμπεριλαμβάνοντας ένα σύστημα αξιών. Το ινδο-αραβικό αριθμητικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιείται σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα, και οι κανόνες για τη χρήση των λειτουργιών του πιθανότατα εξελίχθηκε κατά την πρώτη χιλιετία στην Ινδία και μεταδόθηκε στη Δύση μέσω των Ισλαμιστών μαθηματικών. Οι Ισλαμιστές μαθηματικοί, με τη σειρά τους, ανέπτυξαν και επέκτειναν τα μαθηματικά που έγιναν γνωστά σε αυτούς τους πολιτισμούς.

Πολλά γνωστά Ελληνικά και Αραβικά κείμενα στα μαθηματικά μεταφράστηκαν στα Λατινικά, κάτι που οδήγησε σε περαιτέρω εξέλιξη των μαθηματικών στην μεσαιωνική Ευρώπη.

Τα μαθηματικά είναι μία κορυφαία γλώσσα, ένα όργανο που βοηθά όλες τις επιστήμες. Είναι μία από τις υψηλότερες κορυφές τις ανθρώπινης δημιουργίας, μία αποθέωση του ανθρώπινου νου.

H χρησιμότητά τους, η προσφορά τους στην πρόοδο και την ευημερία της ανθρωπότητας, η συμβολή τους στην τεχνολογική ανάπτυξη είναι αναμφισβήτητες.

Μερικά παραδείγματα για του λόγου το αληθές. Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι δεν θα μπορούσαν να ξαναβρούν τα όρια των χωραφιών τους μετά από κάθε πλημμύρα του Νείλου, αν δεν χρησιμοποιούσαν τη γεωμετρία, ούτε θα μπορούσαν να κτίσουν τις πυραμίδες. Ούτε ποτέ ο Κολόμβος θα είχε ανακαλύψει την Αμερική αν δεν χρησιμοποιούσε τριγωνομετρία για να διαβάσει τ' αστέρια, ούτε ποτέ θα υπήρχε εναλλασσόμενο ρεύμα χωρίς μιγαδικούς αριθμούς, ούτε τα διαστημόπλοια θα είχαν φτάσει στον Άρη αν προηγουμένως δεν είχαν περιγραφεί λεπτομερώς οι τροχιές τους με μαθηματικές εξισώσεις. Ούτε φυσικά θα υπήρχαν υπολογιστές αν δεν υπήρχε το δυαδικό σύστημα αρίθμησης και η Άλγεβρα Boole, ούτε οι γιατροί θα μπορούσαν να προβλέψουν μια πιθανή καρδιακή προσβολή χωρίς τη θεωρία πιθανοτήτων και τη στατιστική (και πολλά ακόμα).σκίτσο

Aυτή είναι η φανερή γοητεία των μαθηματικών για τον καθηγητή Delven. «Eφαρμόζονται παντού: από τα στίγματα των λεοπαρδάλεων, μέχρι το πως κινούνταν οι δεινόσαυροι. Aπό τις μεθόδους νίκης στους Oλυμπιακούς αγώνες μέχρι το πως κάνει κανείς πρόγνωση για τον καιρό.»

Tα μαθηματικά είναι πανταχού παρόντα στην φύση και την ζωή μας. Βρίσκονται στα πράγματα που βλέπουμε κι αγγίζουμε. Είναι η παγκόσμια γλώσσα της φύσης και αγγίζουν κάθε πτυχή του σύγχρονου βίου.

Τα μαθηματικά είναι μια επιστήμη που δε δημιουργεί πολύ φασαρία γύρω της. Δε χρειάζεται εργαστήρια και ακριβά μηχανήματα, ούτε πειραματόζωα, ούτε κοστίζει πολύ η έρευνα. Χρειάζεται μόνο χαρτί, μολύβι, βιβλίο και ένα ανθρώπινο νου με αρκετή όρεξη.

Αυτό που γοητεύει στα Μαθηματικά είναι ότι μπορούμε να εξηγήσουμε σχεδόν τα πάντα στον κόσμο, εάν καταλαβαίνουμε τι μας λένε. Όπως ο Αϊνστάιν, που μπόρεσε να κάνει τόσες ανακαλύψεις στη Φυσική, γιατί καταλάβαινε τι του έλεγαν τα Μαθηματικά.

Πολλοί σπουδαίοι της ανθρωπότητας έχουν εξάρει τη σημαντικότητα και τη χρησιμότητα της Μαθηματικής Επιστήμης μέσα στους αιώνες.

«Για να φανταστούμε τη χρησιμότητα των μαθηματικών στη ζωή μας αρκεί να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς μαθηματικά.»

Λάο Τσε, Κινέζος φιλόσοφος.

"Ο άνθρωπος είναι ένα κλάσμα που αριθμητή έχει την πραγματική του αξία και παρονομαστή την ιδέα που έχει για τον εαυτό του. Ο αριθμητής παραμένει ο ίδιος (δηλαδή η πραγματική αξία του ανθρώπου).Γι' αυτό όσο μεγαλύτερος είναι ο παρονομαστής ( η ιδέα για τον εαυτό του) τόσο μικρότερο είναι το κλάσμα (δηλαδή ο άνθρωπος).

Λέων Τολστόι, Ρώσος λογοτέχνης

" Το σύμπαν είναι ένα υπέροχο βιβλίο με ομορφιά , αρμονία και πολλές εκπλήξεις. Για να το διαβάσει όμως κανείς σωστά πρέπει να ξέρει μαθηματικά γιατί είναι γραμμένο σε μαθηματική γλώσσα".

Γαλιλαίος ( 1564 - 1642 )

«Όσο οι νόμοι των μαθηματικών ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, δεν είναι σαφείς, και όσο σαφείς είναι, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα »

Αϊνστάιν

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

Ο ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ ΑΙΝΣΤΑΙΝ

Υπάρχουν πέντε σπίτια πέντε διαφορετικών χρωμάτων.

Σε κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας.

Οι πέντε ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού.

Καπνίζουν μία συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο.

'Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια,

διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.

Η ερώτηση είναι: Ποιος έχει το ψάρι;

ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

1. Ο Άγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι.

2. Ο Σουηδός έχει σκύλο.

3. Ο Δανός πίνει τσάι.

4. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι.

5. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.

6. Αυτός που καπνίζει Pall mall εκτρέφει πουλιά.

7. O ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill.

8. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα.

9. Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι.

10. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σ' αυτόν που έχει γάτες.

11. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σ' αυτόν που καπνίζει Dunhill.

12. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει BluemaSters πίνει μπύρα.

13. Ο Γερμανός καπνίζει Prince.

14. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι.

15. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πΙνει νερό.

Ο Αϊνστάιν έγραψε αυτό το γρίφο στον 20ό αιώνα. Υποστήριξε ότι το 98%

των ανθρώπων δε μπορούν να τον λύσουν.

416 Share Tweet 10 Σχόλια e-mail

Εκατομμύρια "μυαλά" έχει βασανίσει ο περίφημος γρίφος του Άλμπερτ Αϊνστάιν, που τον έφτιαξε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και υποστήριξε πως το 98% των ανθρώπων δεν μπορεί να το λύσει.

Ανήκετε εσείς...στο "εκλεκτό" 2%;

Εργασία της μαθήτριας Βασιλικής Κουζανίδου