ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ

και των πολιτισμών

Αρχική σελίδα Χρονιές 2017-2018 Εργασίες μαθητών/τριών

Εργασία στα Μαθηματικά για τη ζωγραφική του Μαουρίτς Κορνέλις Έσερ

Ζωγραφική και Μαθηματικά

Εργασία των μαθητριών της Γ τάξης: Ελένης Βουζουνεράκη και Ασημένιας Νικολούδη

Το αιγυπτιακό σύστημα αρίθμησης ήταν δεκαδικό και βασιζόταν στην απλή επαναληπτική αρχή σύμφωνα με την οποία διαφορετικά σύμβολα για τις διαδοχικές δυνάμεις του 10 επαναλαμβάνονταν όσες φορές χρειαζόταν ώστε να σχηματιστεί ο εκάστοτε αριθμός. Στην ιερογλυφική γραφή, οι δυνάμεις του 10 από το 100 ως το 106 γράφονταν ως εξής:

simbola

Περισσοτερα...

Tα μαθηματικά στην αρχαιότητα

Το πεδίο σπουδών γνωστό ως η Ιστορία των Μαθηματικών είναι κατ' εξοχήν μια έρευνα στην προέλευση των μαθηματικών και σε μικρότερο βαθμό μια έρευνα στις μαθηματικές μεθόδους του παρελθόντος.

Πριν τη σύγχρονη εποχή και την παγκόσμια ανάπτυξη της γνώσης, γραπτά παραδείγματα νέων μαθηματικών εξελίξεων ήρθαν στο φως σε μικρό χρονικό διάστημα. Τα παλαιότερα διαθέσιμα μαθηματικά κείμενα είναι τα Plimpton 322 Rhind Mathematical Papyrus και ο Μαθηματικός Πάπυρος της Μόσχας (όλα αυτά τα κείμενα απασχολούνται με το γνωστό πυθαγόρειο θεώρημα, που φαίνεται να είναι η αρχαιότερη και πλέον διαδεδομένη ανακάλυψη μετά την αριθμητική και τη γεωμετρία).

Περισσοτερα...

Εργασία της Ουρανίας Χατζηαναστασίου

Τα Ελληνικά μαθηματικά παραπέμπουν στα μαθηματικά που είναι γραμμένα στην Ελληνική γλώσσα από την εποχή του Θαλή του Μιλήσιου (~ 600 π.Χ.) μέχρι το κλείσιμο της Ακαδημίας των Αθηνών, το 529 μ.Χ.. Οι Έλληνες μαθηματικοί ζούσαν σε πόλεις που εξαπλώθηκαν σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο, από την Ιταλία έως τη Βόρεια Αφρική, αλλά παρέμεναν ενωμένοι γλωσσικά και πολιτισμικά. Τα ελληνικά μαθηματικά μετά την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, συχνά ονομάζονται και Ελληνιστικά Μαθηματικά. Τα ελληνικά μαθηματικά ήταν πολύ πιο περίπλοκα από τα μαθηματικά που αναπτύχθηκαν σε προγενέστερους πολιτισμούς. Όλα τα σωζόμενα αρχεία των προ-ελληνικών μαθηματικών, μας δείχνουν τη χρήση της επαγωγικής λογικής, δηλαδή, τις επαναλαμβανόμενες παρατηρήσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τον καθορισμό των κανόνων του αντίχειρα. Οι Έλληνες Μαθηματικοί, αντίθετα, έκαναν χρήση του επαγωγικού συλλογισμού. Οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τη λογική για να εξάγουν συμπεράσματα από τους ορισμούς και τα αξιώματα και χρησιμοποιώντας μαθηματική ακρίβεια, να τα αποδείξουν.

Περισσοτερα...

Οι μαθητές του Α3 παρουσιάζουν την ταινία

Ο ξένος

Μια ταινία ενάντια στον ρατσισμό.

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Άννι Μουραντιάν, Α2
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τσελέντη Αιμιλία

Μια φορά και έναν καιρό, ο χειμώνας χτύπησε την πόρτα των σπιτιών στα δασικά μέρη, αλλά, κρύο ξε-κρύο, το σπίτι της αρκούδας χρειαζόταν βάψιμο. Οπότε κάλεσε το λύκο και το γουρούνι στο σπίτι της, λέγοντάς τους με βαριά φωνή:

- Ξέρετε γιατί σας φώναξα εδώ;
Τότε αυτοί την κοίταξαν με φοβισμένο ύφος και αυτή συνέχισε ...
- Λοιπόν, εγώ πέφτω για ύπνο και θα ξυπνήσω την άνοιξη.
Παίρνει το κλειδί, κλειδώνει την πόρτα και λέει:
- Αλλά το σπίτι έχει να βαφτεί πολλά χρόνια, οπότε έχω μια σημαντική δουλειά για εσάς. Θα πάρετε τα πινελάκια σας και θα κάνετε ένα καλό βάψιμο στο σπίτι, όσο εγώ θα κοιμάμαι.
Πριν πέσει για ύπνο με το κλειδί αγκαλιά, τους λέει το πιο σημαντικό: να μην ανοίξουν την ντουλάπα με τα μέλια, επειδή, όταν θα ξυπνήσει την Άνοιξη, θα πεινάει. Και μετά πέφτει σε βαρύ ύπνο. Ο λύκος και το γουρούνι κοιτάνε γύρω ...
- Και τώρα τι πρέπει να κάνουμε;
- Τι πρέπει να κάνουμε; Πρέπει να βάψουμε, λέει ο λύκος και τραβάει κάποιες τρίχες από το κεφάλι του γουρουνιού και τις κολλάει πάνω σε ένα ξυλάκι.
- Να, πάρε το πινέλο σου και τη μπογιά κι εγώ κάτσε να δω τι θα κάνω.
Το καημένο το γουρούνι αρχίζει να βάφει, να βάφει και να ξαναβάφει, ενώ ολύκος πίνει μπίρες ξάπλα στον καναπέ, βλέποντας τηλεόραση. Το γουρούνι παίρνει την μπογιά και την πιτσιλά από δω κι από κει, μέχρι που σχεδόν τελείωσε. ΜΠΟΥΜ πέφτει κάτω από την σκάλα και πάει και πιάνει τον λύκο.
- ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ! Είμαι κουρασμένος, νυστάζω και πεινάω.
- Χμμμ, ναι κι εγώ πεινάω, γουρούνι.
Κοιτάει ο λύκος αριστερά δεξιά και ανοίγει την ντουλάπα με τα μέλια, ενώ δεν πρέπει. Ένα δυνατό χασμουρητό ακούγεται από την αρκούδα... Ο λύκος και το γουρούνι παίρνουν ένα βαζάκι και το ανοίγουν.
- Έλα, σιγά, βρε γουρούνι, μόνο ένα βάζο θα φάμε, λες και θα καταλάβει τίποτα η αρκούδα.
- Ναι, όμως είπε να μην ανοίξουμε την ντουλάπα και αν το καταλάβει, τότε τι θα κάνουμε;
Κοιτάει ο λύκος το γουρούνι με πονηρό βλέμμα και του λέει.
- Δεν έχεις κανένα πρόβλημα, γουρούνι. Εσύ και εγώ είμαστε φίλοι. Άμα σου πει κάτιη αρκούδα, εσύ μην κάνεις τίποτα, μόνο θα με κοιτάξεις κι εγώ θα πω ό,τι χρειάζεται.
Το γουρούνι, με ένα μεγάλο χαμόγελο, άρχισε να τρώει. Ένα, δύο τρία,τέσσερα, δεκαέξι, εικοσιπέντε βάζα. Ο λύκος και το γουρούνι τρώνε μαζί και βάφουν ταυτόχρονα.
Η Άνοιξη ήρθε, τα πουλάκια κελαηδούσαν, τα λουλουδάκια άνθιζαν και τα χρώματα και οι μυρωδιές του δάσους έπαιζαν παιχνίδια.
Η αρκούδα ξύπνησε.
- Αααα, τι ωραία που το βάψατε το σπίτι! Μπράβο, αγόρια μου! Αλλά εγώ πεινάω σαν λύκος.
Σηκώνεται, πάει προς το ντουλάπι με τα μέλια. Το γουρούνι κοιτάζει τρομαγμένο,αλλά ο λύκος επαναλαμβάνει:
- Σου είπα, γουρούνι, ό,τι και να γίνει, ό,τι ερωτήσεις και να κάνει η αρκούδα, εσύ απλώς θα με κοιτάξεις κι εγώ θα πω ό,τι χρειάζεται.
Ανοίγει η αρκούδα το ντουλάπι και ...
- Το μέλι μου, το πολυαγαπημένο μου μέλι πού είναι; ΤΟ ΦΑΓΑΤΕ;
Αρπάζει το πιο μεγάλο τσεκούρι και τους πιάνει.
- Πού είναι, λοιπόν, το μέλι μου; ΠΟΙΟΣ ΕΦΑΓΕ ΤΟ ΜΕΛΙ ΜΟΥ; Το τσεκούρι γυαλίζει πονηρά.
- Ποιος έφαγε το μέλι μου; Λέγε, ΓΟΥΡΟΥΝΙ, ΠΟΙΟΣ;
Κοιτάει τον λύκο το γουρούνι, τον ξανακοιτάει με νόημα κι ο λύκος του λέει εκνευρισμένα:
- Τι έχεις ανοίξει, γουρούνι, τα μάτια σου έτσι και με κοιτάς; Η αρκούδα κάτι ρωτάει, δώσε μιαν απάντηση, αααμάν πια!
Και αυτοί δεν έζησαν καλά αλλά εμείς καλύτερα. ❤

Δίδαγμα: Να μην παρασυρόμαστε τόσο εύκολα από τους «δήθεν» φίλους μας, ώστε να ακολουθούμε λάθος δρόμο, εφόσον ξέρουμε τον σωστό.

Εργασία στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, της μαθήτριας Χρυσάνθης Μπερμπέρογλου, του Α2
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αιμιλία Τσελέντη

«Η ομορφιά δεν είναι το παν»

ελάφιΟι περισσότεροι στις μέρες μας κοιτάζουμε περισσότερο την εξωτερικήεμφάνιση, χωρίς να δίνουμε σημασία στον εσωτερικό κόσμο. Θεοποιούμε καικάνουμε είδωλά μας ανθρώπους που δεν έκαναν τίποτα σπουδαίο, μόνο και μόνοεπειδή έχουν προσεγμένο μακιγιάζ, μαυρισμένη επιδερμίδα χωρίς σπυράκια καιρυτίδες, σώμα άψογο, πιθανόν μετά από πολλές πλαστικές επεμβάσεις, τα πάντα γιατη συντήρηση της νεότητας και της ομορφιάς τους. Ενώ άνθρωποι που έχουν δώσειμια περιουσία και έχουν κάνει χιλιάδες θυσίες για το κοινό καλό δεν είναι γνωστοίκαι διάσημοι, σε αντίθεση, για παράδειγμα, με την δεκατετράχρονη Daniele Bregoliπου κλέβει χρήματα και αυτοκίνητα, κάνει μια άτακτη ζωή και έγινε διάσημη χωρίςκάποιον άλλο ιδιαίτερο λόγο ή μάλλον για τους παραπάνω λόγους.

Πρόβατα της μόδας και του στυλ, του κόσμου της διαφήμισης! Ό,τι είναιπολυδιαφημισμένο και ακριβό, είναι και πολύτιμο; Θα το αγοράσω κάτι, μα ...γιατί;Γιατί να μην επενδύσω τα χρήματά μου σε κάτι που θα με εκφράζει και θακαθρεφτίζει τον εαυτό μου; Γιατί να μην προσπαθείς να είσαι πραγματικά 'εσύ', αντίνα νιώθεις ότι πρέπει απαραίτητα να πάρεις το καινούριο κινητό της Apple ή τα νέαVans; Γιατί να μην βλέπεις τον άλλο καθαρά, 'ξεγυμνώνοντάς' τον απ' όλα αυτά ταενδύματα και υποδήματα που δηλώνουν τα 'πρέπει' της μόδας και της συνήθειας καινα μην ψάχνεις την αλήθεια και την αγνότητα της ψυχής του;

Δεν είναι απαραίτητο, για να γεννηθεί μία φιλία ή ακόμα και μία σχέση, ναυπάρχει η τυπική αδύνατη ψηλή με το βαρύ χτένισμα και μακιγιάζ ή 'ο κάγκουρας' μετην Harley Davidson, το δυνατό άρωμα και το ακριβό ρολόι. Γιατί τα πρότυπά μας ναμην είναι αληθινοί, χαρούμενοι άνθρωποι με ανοιχτές καρδιές και πλατιά χαμόγελα;Γιατί πρέπει οπωσδήποτε να είναι κάποιος όμορφος για να τον εντάξεις στον κύκλοσου;

Τα πιο όμορφα πρόσωπα μπορεί να σου χαρίσουν τις πιο βαθιές πληγές και ταασχημότερα πρόσωπα να κρύβουν τις πιο όμορφες καρδιές, κάτι που μας λέει πωςό,τι βλέπουμε δεν είναι πάντα αυτό που 'είναι'. Θέλουμε μια κοινωνίασυναισθηματικά νεκρή με πλαστικά πρότυπα και θαμμένα συναισθήματα, βαριέςκαρδιές από προβλήματα και ανθρώπους που προσπαθούν να βρουν χαρά μέσα απόάχρηστα αγαθά; Ζήστε τις ζωές σας 'αληθινά' και αφήστε τις μάρκες BSB, Armaniκαι τόσες άλλες‧ δε φτιάχνουν αυτές χαρακτήρες.

Εδώ χαλάει ο κόσμος όλος -και το μυαλό μας μαζί- με την προσοχή πουδίνουμε στην εμφάνιση! Πού θα πάει πλέον αυτή η κατάσταση;

Παρουσίαση του συγκροτήματος Beatles από τους μαθητές: Χριστίνα Σταματιάδου, Κλεονίκη Κουταλά, Κατερίνα Ρουσβανίδου, Κωνσταντίνα Παπαγγέλου

Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σοφία Ζιώγα

Περισσοτερα...

Παρουσίαση του συγκροτήματος Beatles από τις μαθήτριες: Ασημένια Νικολούδη, Ελένη Βουζουνεράκη, Αναστασία Ασβεστοπούλου

Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σοφία Ζιώγα

Περισσοτερα...

Παρουσίαση του συγκροτήματος Beatles από τους μαθητές: Μαλβίνα Μπάχα, Ιωάννα Λιλή, Στεφανία Νεοκάζη, Αλέξη Κάτσα

Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σοφία Ζιώγα

Περισσοτερα...

Παρουσίαση του συγκροτήματος Beatles από τις μαθήτριες Βασιλική Κουζανίδου, Γεωργία-Βηθλεέμ Ουζουνίδου

Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σοφία Ζιώγα

Περισσοτερα...

Παρουσίαση του συγκροτήματος Beatles από τους μαθητές: Χρήστο Λεπτοκαρόπουλο, Παναγιώτη Μωυσιάδη

Εργασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σοφία Ζιώγα

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ιωάννας Λιλή

Παρουσίαση του βιβλίου της Πηνελόπης Δέλτα: Τον Καιρό του Βουλγαροκτόνου

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία του μαθητή Χρήστου Λεπτοκαρόπουλου

Παρουσίαση του βιβλίου του Τζέιμς Ντάσνερ, The Maze Runner

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Αναστασίας Ασβεστοπούλου

Παρουσίαση του βιβλίου του Αντουάν ντε Εξυπερύ: Ο Μικρός Πρίγκιπας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της Στεφανίας Νεοκάζη

Παρουσίαση του βιβλίου της Άλκης Ζέη: Η Μωβ Ομπρέλα

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ελένης Βουζουνεράκη

Παρουσίαση του βιβλίου του Στράτη Μυριβήλη: Η Δασκάλα με τα Χρυσά Μάτια

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ασημένιας Νικολούδη

Απόπειρα Γραφής Μυθοπλασίας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ασημένιας Νικολούδη

Παρουσίαση του βιβλίου της Νατάσας Γκουτζικίδου: Βροχή Πάνω στην Πέτρα

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ελένης Βουζουνεράκη

Απόπειρα Γραφής Μυθοπλασίας

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στη Λογοτεχνία της μαθήτριας Ελένης Βουζουνεράκη

Παρουσίαση του βιβλίου της Τούλας Τίγκα: Η Εποχή των Υακίνθων

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στην Ιλιάδα της μαθήτριας Δέσποινας Ελευθεριάδου με τη συνδρομή της μαθήτριας Μαρκέλλας Τσιτσάμη.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στην Ιλιάδα της μαθήτριας Δέσποινας Ελευθεριάδου με τη συνδρομή της μαθήτριας Μαρκέλλας Τσιτσάμη.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Εργασία στην Ιλιάδα των μαθητών/μαθητριών: Μηνά Καλαντζίδη, Κουτρούλη Ανθή, Παζαρλόγλου Στεφανία

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζιώγα Σοφία

Περισσοτερα...

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου ζητήθηκε από τους μαθητές/μαθήτριες να μεταφέρουν το κείμενο των δύο επιστολών σε διαλογική μορφή.

Υπεύθυνος καθηγητής: Γιάννης Παπαθανασίου

Παρακάτω παρατίθεται η απόδοση της μαθήτριας Κατερίνας Τσιακμάκη.

Περισσοτερα...

Με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου οι μαθητές/μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με την ερωτική ποίηση.

Στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού ασχολήθηκαν με τη δημιουργία ηλεκτρονικών παρουσιάσεων (power point) και τη μετατροπή τους σε ταινία οι οποίες αναρτήθηκαν στο κανάλι του σχολείου στο youtube.

Υπεύθυνος καθηγητής: Γιάννης Παπαθανασίου

Δείτε παρακάτω τις εργασίες των μαθητών/μαθητριών.

Περισσοτερα...

Ψηφιακός γραμματισμός

Υπεύθυνος καθηγητής Γιάννης Παπαθανασίου

Οι μαθητές/τριες του τμήματος Β1 εξασκήθηκαν στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για την παραγωγή κειμένου.

Πιο συγκεκριμένα: Οι μαθητές/τριες για δύο ώρες στο εργαστήριο πληροφορικής χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα office MS για να γράψουν το κείμενό τους στο οποίο πρόσθεσαν εικόνες που αναζήτησαν στο διαδίκτυο. Εξοικειώθηκαν με την αναζήτηση μιας εικόνας στο διαδίκτυο, την αποθήκευσή της στον υπολογιστή, τη δημιουργία και την πολλαπλή αποθήκευση ενός εγγράφου, τη στοίχιση μιας παραγράφου, την εισαγωγή και τοποθέτηση της εικόνας.

Τα αποτελέσματα των κόπων τους παρατίθενται παρακάτω:

 

Κωνσταντία Ντρόπουλλι, Θοδωρής Αμπεριάδης

Λούτσκας Δημήτρης, Μεντόλι Έντρι

Οργκίτο Κιτσίκου, Τάμτα Γκαγνίτζε

Γκαβούδη Λάμπη Ελένη

Μαρία Κοΐδου, Βενετία Κοκαλά

Μπουρβάνης Πέτρος, Κωνσταντίνος Παγαρτάνης

Μηνάς Καλαντζίδης, Στεφανία Παζαρλόγλου

Μελίνα Κολίτση, Ελπίδα Γιάλλι

Άγγελος Ντάλτα, Ανδρέας Γραμμόζης

Ανθή Κουτρούλη, Εύα Καραγιαννίδου