οικΟι μαθητές ασκούνται στο μέτρο και στην ομοιοκαταληξία γράφοντας τα δικά τους ποιήματα. Εργασία στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Υπεύθυνη καθηγήτρια Αιμιλία Τσελέντη.

Οι μαθητές ασκήθηκαν στο μέτρο, ρυθμό κι ομοιοκαταληξία, φτιάχνοντας ελεύθερα δικά τους στιχάκια (δίστιχα, τρίστιχα κ.λ.π.), όπως:
Βαριά του λάπτοπ σιωπή στη σάλα βασιλεύει,
παίρνω το μέιλ, πατώ ντιλίτ, κι η μάνα μαγειρεύει.

{Πρωτότυπα, στις περισσότερες περιπτώσεις}

ίαμβος (υ―), και στο άκουσμα τα-τά:
ιαμβική φράση με δύο μετρικούς πόδες: ψωμί / μ' ελιές

τροχαίος (―υ), και στο άκουσμα τά-τα:
τροχαϊκή φράση με δύο μετρικούς πόδες: Άννα / Βίσση· Πάρε / δρόμο!

ανάπαιστος ( υυ―) και στο άκουσμα τα-τα-τά:
φράση με δύο μετρικούς πόδες: Θα σου πω / σ' αγαπώ.

δάκτυλος, το παλαιότερο αρχαιοελληνικό μέτρο, στο οποίο μάλιστα έχουν γραφεί τα ομηρικά έπη (―υυ), και στο άκουσμα τά-τα-τα:
φράση με δύο μετρικούς πόδες: Τέρμα τα / δίφραγκα.

μεσοτονικός, ο κατά το παλαιόν αποκαλούμενος αμφίβραχυς (―υ―), στο άκουσμα τα-τά-τα:
μεσοτονική φράση με δύο μετρικούς πόδες: Πατείς με, / πατώ σε.

Γαλήνη Πεντερίδου, Α3οικ

Κάτι άλλαξε μέσα σ' ένα χρόνο,
πήγαμε γυμνάσιο, σοβαρά, με πόνο.
Πουλάμε τσαμπουκά πολύ
λες κι είμαστε μεγάλοι.
Μας αρέσουν όλα αυτά,
μα και οι καινούριοι μας δασκάλοι.
Πέντε λεπτά αν άργησες,
κοπάνα άμα κάνεις,
την απουσία θες δε θες
θα στην βάλουν και θα την πάρεις.

Βιργινία Πρέντα, Α3

Σ' αυτήν εδώ τη γειτονιά
ας ήμουν φωτογράφος.
Να φωτογραφίζω αυτήν
την ομορφιά με τέχνη και με πάθος.

Βασίλης Φέτσκας, Α3

Με μια καρφίτσα σκάω την μπαλίτσα.

Κρίστι Τσάμι, Α3

Πήγα μια βολτούλα
με τη μικρή σακούλα.

Κωνσταντίνος Τσιρκινίδης, Α3

Όταν σπίτι μου γυρίσω,
θέλω αμέσως να δειπνήσω.

Θοδωρής Πατσίλης, Α3

Χθες άνοιξα το παράθυρο και είδα κατά πάνω μου
να 'ρχεται ένα μπουκάλι.
Στο τέλος μου άνοιξε το κεφάλι!

Λυδία Τουλουμίδου, Α3

Το καλοκαίρι πέρασε,
φθινόπωρο είναι πάλι,
το πλοίο έχει σαλπάρει.

Ένα κοριτσάκι παίζει όλο χαρά
και μαζεύει τα κοχύλια απ' την ακρογιαλιά.

Βαγγέλης Στεφανίδης, Α3

Άνοιξα το παράθυρο και είδα ένα πουλί,
αλλά με γρατζούνισε και μου 'κανε μια ουλή.

Χρήστος Τρικάλης, Α3

Είσαι τόσο όμορφη, τόσο λαμπερή.
Ακόμη κι ο ήλιος εσένα προσκυνεί!

Ευαγγελία Τρικάλη, Α3

Αστέρι σε φωνάζουνε,
φεγγάρι είσαι για μένα,
γιατί τ' αστέρια είναι πολλά,
ενώ το φεγγάρι ένα.

Μάθε να λες ευχαριστώ σε όσους το αξίζουν,
γιατί θα μείνεις μόνη μ' ανθρώπους που σαπίζουν.

Στου Ψηλορείτη την κορφή είδα ένα γαϊδούρι,
όταν το κοίταξα, σου έμοιαζε στη μούρη.

Βασίλης Τσάτας, Α3

Στη θάλασσα μια βραδιά
είχε πολλά δελφίνια,
στον ουρανό πολλά πουλιά
κι ωραία καρδερίνια.
Θα ήθελα να ήμουν κυνηγός
ένα απ' αυτά να πιάσω
να φάω, να πιω, να κοιμηθώ
κι όμορφα να περάσω.

Αριάδνη Κεσίδου, Α1

Σαν τα μικρά χελιδονάκια
έχουμε βρει θερμή φωλιά
και λέμε τόσα τραγουδάκια
μες στου σχολειού την αγκαλιά.

Παγώνα Μουτάφη, Α1

Το πέρασμα του χρόνου
Η φύση γύρω μας στο πέρασμα του χρόνου ανθοβολά,
προσμένοντας την άνοιξη να ξεπροβάλει, θεού χαρά.

Κατερίνα Δημομάρκου, Α1

Στον κήπο σου θα 'ρθω σήμερα να χαζέψω
κι αν μ' αρέσει ο μενεξές, θα 'ρθω να σου τον κλέψω.

Ελένη Διαμαντή, Α1

Εξεπρόβαλε φεγγάρι
με μυστήριο και χάρη
το σκοτάδι για να λύσει
και τα όνειρα να ντύσει.

Δήμητρα Καστέα, Α2

Την άνοιξη τα φυτά ανθίζουν
και τα πουλιά τιτιβίζουν
και έτσι όπως θα είναι όλα ειρηνικά
ο άνθρωπος θα αρχίζει να αγαπά.

Της θάλασσας τα γαλανά νερά
είναι σαν να σε παίρνουν αγκαλιά
και έτσι όπως θα αισθάνεσαι κάπως
θα χαθείς μες στης αγκαλιάς το βάθος.
Νομίζεις ότι είσαι χαμένος
μα είσαι εντελώς λανθασμένος
και έτσι όπως θα τριγυρνάς στους δρόμους
θα αλλάξεις της ζωής όλους τους νόμους.

Βιργινία Νικολαΐδου, Α2

Μια μέρα ήταν όμορφη και λαμπερή
μα! ήρθε ένα πουλί και μου κουτσούλησε το αφτί!!!

Γράφουμε ένα ποιηματάκι, έμμετρο ή/και ομοιοκατάληκτο ο πρώτος στίχος μπορεί να είναι κάτι σαν:«Έλιωσε το παγωτό»

Κωνσταντίνος Τσιρκινίδης, Α3

Έλιωσε το παγωτό,
τελείωσε το καλοκαίρι.παγωτό
Το παράθυρο ανοιχτό
το φθινόπωρο θα φέρει.

Ευαγγελία Τρικάλη, Α3

Έλιωσε το παγωτό από τον ήλιο τον καυτό.

Βασίλης Τσάτας, Α3

Έλιωσε το παγωτό
και λερώθηκα κι εγώ.
Δεν είχα ρούχο καθαρό
για να πάω στο σχολειό.

Χρήστος Τρικάλης, Α3

Έλιωσε το παγωτό στο χέρι
και είναι επιτέλους καλοκαίρι.

Θωμαή-Άννα Στόεβ, Α3

Έλιωσε το παγωτό
από τον ήλιο το λαμπρό.
Πώς να το φάω εγώ αυτό;
Πάει τζάμπα το ευρώ!

Λάντο Σαμαντασβίλι, Α3

Έλιωσε το παγωτό και πήγα πήρα κι άλλο.

Στάθης Ξενάκης, Α3

Έλιωσε το παγωτό,
αρχίζει κλαίει το μωρό.
Δεν ξέρω τι να κάνω εγώ,
γι' αυτό θα φύγω από δω!

Ελένη Διαμαντή, Α1

Έλιωσε το παγωτό
επάνω στο βιβλίο,
έγινε μαστιχωτό
λέρωσε το βιβλίο.

Ακολουθώντας το δίστιχο «Δύο πουλάκια είμαστε, τα δυο αγαπημένα, και πέρασ' ένας κυνηγός και σκότωσε το ένα», δόθηκε ως πρώτος στίχος: «Δύο λαπτοπάκια είμαστε, το 'να σιμά στο άλλο»

Κωνσταντίνος Τσιρκινίδης, Α3

Δύο λαπτοπάκια είμαστε το ένα σιμά στο άλλο,
προγράμματα ανοίγουμε σε γουίντοους περιβάλλον.

Γράφουμε ένα ποιηματάκι, έμμετρο ή/και ομοιοκατάληκτο· ο πρώτος στίχος μπορεί να είναι κάτι σαν: «Χθες δεν άνοιξα βιβλίο»

Κωνσταντίνος Τσιρκινίδης, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
πώς θα πάω στο σχολείο;
Τα βιβλία τ ' αγαπάμε,
πρέπει να τα μελετάμε!

Βιργινία Νικολαίδου, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
γιατί πήγα στο νοσοκομείο.
Δυστυχώς με έβαλαν στο χειρουργείο,
τουλάχιστον δε θα πάω σχολείο!

Ευαγγελία Τρικάλη, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
πήγα αδιάβαστη σχολείο
Και με μάλωσε η κυρία
και μ' έβαλε μια τιμωρία.

Λυδία Τουλουμίδου, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο, δεν μπορούσα να διαβάσω, το κεφάλι μου πονούσε και βαριόμουνα πολύ!
Έτσι προτίμησα να παίξω, να γελάσω, να διασκεδάσω και δε μ' ένοιαξε καθόλου η κυρία τι θα πει.
Στο μυαλό μου είχα άλλα, είχα πολλές ασχολίες και δεν ήξερα καθόλου ευθύνη τι θα πει!
Την άλλη μέρα στο σχολείο με κοιτάζει καλά η κυρία και μου λέει αυστηρά: «Έλα, μοίρασε αυτά!»
Πάω εγώ με απορία να δω τι με περιμένει και κοιτάζω την κυρία να κρατάει κάτι test.
Πάω, λοιπόν, και τα μοιράζω, ανήσυχη και τρομαγμένη και ξαφνικά μιλάει η κυρία δυνατά και θυμωμένα: «Σε πέντε λεπτά να έχετε τελειώσει, όλα εδώ, στην έδρα να τα δω!» Όπως καταλαβαίνετε, χάλια τα πήγαμε όλοι, αφού το νου μας είχαμε όλοι στα παιχνίδια και τις βόλτες!
Πήρα μια απόφαση λοιπόν εγώ παιδιά, άλλη φορά θα διαβάζω με κέφι και χαρά!

Γαλήνη Πεντερίδου, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
αν και δεν ήτανε σωστό.
Έπρεπε όμως μ' άλλα πράγματα ν' ασχοληθώ.
Διάβασμα, διάβασμα, διάβασμα,
η μάνα πάνω απ' το κεφάλιβιβλίο
μας κάνει το κεφάλι συνέχεια καζάνι.
Της λες δεν έχω μαθήματα άλλα
Κι όλα μέλι γάλα!
(Απλά πράγματα!!!)
Το πιστεύει κάπως λίγο
Και πηγαίνει γύρω γύρω
Και φωνάζει: «ο δάσκαλος μαθήματα, κορούλα μου, γιατί δε βάζει;»
Κι εγώ της απαντώ: «Έλα μου, ντε!»

Θωμαή-Άννα Στόεβ, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο
πώς πήγα σήμερα σχολείο;
Τελικά έμεινα στην τάξη,
κατά τ' άλλα, όλα εντάξει!

Χρήστος Τρικάλης, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο
και πήγα αδιάβαστος σχολείο.
Έκλαψε η μάνα μου γι αυτό
και της πήγα δώρο ένα χρυσαφικό.

Κρίστι Τσάμι, Α3

Χτες δεν άνοιξα βιβλίο,
γιατί ήμουν στο νοσοκομείο.
Είχα χτυπήσει το πόδι μου πολύ
και γι' αυτό κοιμήθηκα εκεί.

Βασίλης Φέτσκας, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
γιατί δε μου αρέσει το σχολείο.
Σήμερα πήγα δυστυχώς
από τις οκτώ η ώρα ακριβώς!

Στεφανίδης Βαγγέλης, Α3

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο,
γιατί ήμουν στο γραφείο.
Και μου έλιωσε το παγωτό
και ήπια τελικά ένα ποτό.

Χρήστος Κόμαρης, Α1

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο
και τι να με περιμένει
μια κόλλα πάνω στο γραφείο.

Αριάδνη Κεσίδου, Α1

Χτες δεν άνοιξα βιβλίο
και όταν πήγα στο σχολείο
έκατσα στο τρίτο το θρανίο
και έχασα το πρώτο το βραβείο.

Ευάγγελος Μοράβα, Α1

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο
και πήγα στο σχολείο
με είδε η κυρία και μου είπε
λόλα φάε ένα μήλο.

Έρλα Γκικούλη, Α1

Χθες δεν άνοιξα βιβλίο
πήγα στο σχολείο
με μάλωσε η κυρία
και με έβαλε τιμωρία!