Afisa-DiagonismouΜαθητικός Διαγωνισμός '' Εμπειρίες από την τάξη και το διάλειμμα''

Πάρτε μέρος σ' έναν, σε δύο, σε τρεις, σε τέσσερις, σε πέντε διαγωνισμούς!

Διαγωνισμοί για κάθε γούστο!

 

Διαγωνισμός Α΄«Για πλάκα το έκανα»

Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται μέσα από τη δημιουργία σκίτσου, comic, αφίσας, βίντεο/ψηφιακής εφαρμογής και Μουσικής Σύνθεσης/τραγουδιού, να αποτυπώσουν με ειλικρίνεια, χιούμορ και φαντασία σκηνές από τη σχολική τους ζωή και να περιγράψουν τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές/τριές τους στην τάξη, στο διάλειμμα, στη γυμναστική και στην επικοινωνία τους με το κινητό και το διαδίκτυο (στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

Άξονες Κοινωνικού Σχολείου: «Σχολικός Εκφοβισμός- Διαδίκτυο»

Επιδιωκόμενος Στόχος: Η αποτύπωση θετικών μορφών συμπεριφοράς και η αποτροπή λεκτικής και σωματικής επιθετικής συμπεριφοράς που προσβάλλει την αξιοπρέπεια.

Διαγωνισμός B΄ «Όχι. Δε θα πάρω»

Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται μέσα από τη δημιουργία σκίτσου, comic, αφίσας, βίντεο/ψηφιακής εφαρμογής και Μουσικής Σύνθεσης/τραγουδιού, να αποτυπώσουν με ειλικρίνεια, χιούμορ και φαντασία τη θέλησή τους να δηλώσουν το δικό τους ΟΧΙ στο κάπνισμα, το αλκοόλ τις ουσίες.

Άξονες Κοινωνικού Σχολείου: «Κάπνισμα, Αλκοόλ, Ναρκωτικά»

Επιδιωκόμενος Στόχος: Η αποτύπωση θετικών μορφών συμπεριφοράς και η αποτροπή της έναρξης χρήσης συνηθειών που βλάπτουν την υγεία όπως είναι το κάπνισμα, το αλκοόλ και οι ουσίες.

Διαγωνισμός Γ΄«Υγεία και Πρόληψη»

Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται μέσα από τη δημιουργία σκίτσου ή comic, αφίσας, βίντεο/ψηφιακής εφαρμογής και Μουσικής Σύνθεσης/τραγουδιού, να αποτυπώσουν με ειλικρίνεια, χιούμορ και φαντασία την άποψή τους για θέματα που έχουν σχέση με τη σωματική υγεία τους και τη σημασία που έχει η ενημέρωση για την πρόληψη.

Επιδιωκόμενος Στόχος: Η αποτύπωση της σημασίας που έχει η ενημέρωση για θέματα που έχουν σχέση με την υγεία και η αξία της πρόληψης για την προτροπή υιοθέτησης υπεύθυνης συμπεριφοράς σε σχέση με τη μετάδοση του HIV και των άλλων Σεξουαλικά Μεταδιδόμενων Νοσημάτων (Σ.Μ.Ν.). Η αξία της ενημέρωσης ως παράγοντας προφύλαξης κι αποτροπής μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών. Η αξία της γνώσης στην παροχή βοήθειας σε ατυχήματα της καθημερινής ζωής.

Άξονες Κοινωνικού Σχολείου: «Ενημέρωση και πρόληψη για μολυσματικές ασθένειες, Σεξουαλική Αγωγή, Πρόληψη ατυχημάτων»

Διαγωνισμός Δ΄ « Υγιεινή Διατροφή και Άθληση»

Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται μέσα από τη δημιουργία σκίτσου, comic, αφίσας, βίντεο/ψηφιακής εφαρμογής και Μουσικής Σύνθεσης/ τραγουδιού, να αποτυπώσουν με ειλικρίνεια, χιούμορ και φαντασία τη θέλησή τους να δηλώσουν την αξία που έχει η υγιεινή διατροφή και η άθληση και η απόκτηση θετικών συμπεριφορών από την παιδική κι εφηβική ηλικία.

Άξονες Κοινωνικού Σχολείου: «Διατροφή/Ευ ζην, Άθληση» Επιδιωκόμενος Στόχος: Η αποτύπωση θετικών μορφών συμπεριφοράς και η αποτίμηση της απόκτησης υγιεινών συνηθειών σε θέματα διατροφής και φυσικής δραστηριότητας. Η απόκτηση διατροφικών συνηθειών ανάλογα με το φύλο και την ηλικία, η κριτική στάση απέναντι στη διαφήμιση για τα γυναικεία κι αντρικά πρότυπα ομορφιάς. Η αξία της άθλησης και της ενίσχυσης του ομαδικού πνεύματος, της συνεργασίας σε αθλητικές δραστηριότητες και του αμοιβαίου σεβασμού.

Διαγωνισμός Ε΄«Αγωνίζομαι για ένα Δικαίωμα»

Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται μέσα από τη δημιουργία σκίτσου ή comic, αφίσας, βίντεο/ψηφιακής εφαρμογής και Μουσικής Σύνθεσης/τραγουδιού να αποτυπώσουν με ειλικρίνεια και φαντασία την άποψή τους σε θέματα ρατσισμού κι αποκλεισμού συνανθρώπων με κριτήριο «τη φυλή, το χρώμα, το u966 φύλο, τη γλώσσα, τη θρησκεία, των πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων τους, την εθνική, εθνικιστική ή κοινωνική καταγωγή τους, την περιουσιακής τους κατάσταση, την ανικανότητά τους, τη γέννησή τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης», σύμφωνα με το άρθρο 2 της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού. Να ηλώσουν την άποψή τους για τον εθελοντισμό και την προσφορά σε ευάλωτες ομάδες συμπολιτών, το σεβασμό τους προς το διαφορετικό και την ανοχή.

Άξονες Κοινωνικού Σχολείου: «Ρατσισμός- Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Επιδιωκόμενος Στόχος: Η αποτύπωση της αξίας του σεβασμού προς το διαφορετικό, της ανοχής προς τον «άλλο» και της ειρηνικής συμβίωσης με σεβασμό στα δικαιώματα και τήρηση των υποχρεώσεων που αυτά συνεπάγονται. Οι μαθητές και μαθήτριες μπορούν να αντλήσουν εμπειρίες από τη σχολική ζωή και τη ζωή στην πόλη τους.

Τεχνικές προδιαγραφές

Σκίτσο: Διαστάσεις Κόλα Α4

Comic: Διαστάσεις Κόλα Α4 δύο έως και έξι καρεδάκια

Τεχνική: ελεύθερο σχέδιο ή χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μολύβι, ξυλομπογιά, μαρκαδόροι, τέμπερα.

Υπογραφή: Ο/οι δημιουργοί σημειώνουν Ονοματεπώνυμο, Τάξη, Σχολική μονάδα και τηλέφωνο στο πίσω μέρος των έργων.

Αφίσα: Διαστάσεις Κόλα Α4 και Α3

Τεχνική: ελεύθερο σχέδιο ή χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μολύβι, ξυλομπογιά, μαρκαδόροι, τέμπερα, κολάζ, μεικτή τεχνική.

Υπογραφή: Ο/οι δημιουργοί σημειώνουν Ονοματεπώνυμο, Τάξη, Σχολική μονάδα και τηλέφωνο στο πίσω μέρος των έργων.

Βίντεο/Ψηφιακή Εφαρμογή

Δημιουργία βίντεο /Ψηφιακής εφαρμογής διάρκειας έως 4 λεπτών. Τα ονόματα των δημιουργών, η τάξη, η σχολική μονάδα να αναφέρονται στους τίτλους τέλους του βίντεο. Παραδοτέο υλικό dvd. Να ζητηθεί η συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών.

Μουσική Σύνθεση/Τραγούδι

Η σύνθεση να είναι πρωτότυπη. Παραδοτέο υλικό dvd. Να ζητηθεί η συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών.

Όροι και Διαδικασία Συμμετοχής- Προθεσμία υποβολής έργων

Τα υποβαλλόμενα έργα μπορούν να είναι ατομική δημιουργία ή ομαδική συμμετοχή. Οι διαγωνιζόμενοι μαθητές και μαθήτριες μπορούν να συμμετάσχουν μόνο με δύο έργα τους που ανήκουν σε οποιοδήποτε είδος και ανεξάρτητα από κατηγορία διαγωνισμού. (Παράδειγμα ατομική δημιουργία σκίτσο στο Διαγωνισμό Α και ομαδική συμμετοχή βίντεο στο Διαγωνισμό Δ. Δύο ατομικές συμμετοχές ή συμμετοχές στο Διαγωνισμό Β΄ και Γ΄ ή στον ίδιο Διαγωνισμό Α').

Δεν υπάρχει περιορισμός έργων που μπορεί να υποβάλλει ένα σχολείο.

Τα υποβαλλόμενα προς κρίση έργα θα σταλούν σε έντυπη μορφή (σκίτσα, comic,αφίσα) και σε ηλεκτρονική στην ηλεκτρονική Διεύθυνση του Γραφείο Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Τα βίντεο /Ψηφιακή εφαρμογή και η Μουσική Σύνθεση /Τραγούδι θα σταλούν σε dvd.

Στοιχεία Συμμετεχόντων μαθητών/τριών:

Τα στοιχεία που απαιτούνται είναι τα ακόλουθα:

Ονοματεπώνυμο Μαθητή τριας (ατομική συμμετοχή)

Ονοματεπώνυμα Μαθητών/τριών (ομαδική συμμετοχή)

Τάξη, Τμήμα Σχολείο Τηλέφωνο Σχολείου

o Τα στοιχεία θα αναγραφούν στο πίσω μέρος των σκίτσων, comic αφισών.

o Στο βίντεο /Ψηφιακή εφαρμογή και η Μουσική Σύνθεση /Τραγούδι στους τίτλους τέλους των βίντεο.

Ημερομηνία Λήξης Διαγωνισμού: Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

 

Παιδαγωγικό Πλαίσιο

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ορίζεται από τις βασικές αρχές που εφαρμόζονται στα Προγράμματα Προαγωγής της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικο-συναισθηματικής υγείας των εφήβων. Κάτω από το γενικό θέμα «Εμπειρίες από την τάξη και το διάλειμμα» σκιαγραφεί τη σχολική ζωή στο σύγχρονο σχολείο ως ένα:
o Σχολείο που ενισχύει τη φαντασία, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα
o Σχολείο που ενδιαφέρεται κι ενημερώνει τους εφήβους για τη σωματική υγεία τους σε θέματα διατροφής, άθλησης, πρόληψης των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων και μολυσματικών ασθενειών
o Σχολείο που στοχεύει στην πρόληψη για το κάπνισμα, τη χρήση αλκοόλ και ουσιών
o Σχολείο που δεν κάνει διακρίσεις, δεν απομονώνει, δεν αποκλείει
o Σχολείο που υποστηρίζει την ανοχή προς το διαφορετικό και την ανεκτικότητα προς τον «άλλο»
o Τέλος ένα σχολείο που καλλιεργεί το σεβασμό για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και τις Θεμελιώδεις Ελευθερίες του, σέβεται την πολυπολιτισμικότητα, διδάσκει το σεβασμό στον πολιτισμό μας, αλλά και στους πολιτισμούς άλλων χωρών.

Η σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού Προτεινόμενα Άρθρα

Η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού - εκπαίδευση

Άρθρο 1 Ορισμός

Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης, θεωρείται παιδί κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο των δεκαοκτώ ετών, εκτός εάν η ενηλικίωση επέρχεται νωρίτερα, σύμφωνα με την ισχύουσα για το παιδί νομοθεσία.

Άρθρο 2 Διακρίσεις

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να σέβονται τα δικαιώματα, που αναφέρονται στην παρούσα Σύμβαση και να τα εγγυώνται σε κάθε παιδί που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους, χωρίς καμία διάκριση φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνικιστικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.

Άρθρο 12 Ελευθερία Γνώμης

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη εγγυώνται στο παιδί που έχει ικανότητα διάκρισης το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης της γνώμης του σχετικά με οποιοδήποτε θέμα που το αφορά, Πρόγραμμα Κοινωνικό σχολείο Μαθητικός Διαγωνισμός Γραφείο Αγωγής Υγείας Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και το βαθμό ωριμότητάς του.

Άρθρο 13 Ελευθερία Έκφρασης

1. Το παιδί έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία αναζήτησης, λήψης και διάδοσης πληροφοριών και ιδεών οποιουδήποτε είδους, ανεξαρτήτως συνόρων, υπό μορφή προφορική, γραπτή ή τυπωμένη, ή καλλιτεχνική ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο της επιλογής του.

Άρθρο 14 Ελευθερία Σκέψης- θρησκείας

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας.

2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα και το καθήκον των γονέων ή, κατά περίπτωση, των νομίμων εκπροσώπων του παιδιού, να το καθοδηγούν στην άσκηση του παραπάνω δικαιώματος κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του.

Άρθρο 15 Ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν τα δικαιώματα του παιδιού στην ελευθερία του να συνεταιρίζεται και του να συνέρχεται ειρηνικά.

2. Δεν τίθενται περιορισμοί για την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, εκτός από αυτούς που ορίζει ο νόμος και που είναι αναγκαίοι σε μια δημοκρατική κοινωνία, προς το συμφέρον της εθνικής ασφάλειας, της δημόσιας ασφάλειας ή της δημόσιας τάξης ή για την προστασία της δημόσιας υγείας ή των δημόσιων ηθών, ή των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων.

Άρθρο 16 Προσωπική Ζωή

1. Κανένα παιδί δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αυθαίρετης ή παράνομης επέμβασης στην ιδιωτική του ζωή, στην οικογένεια του, στην κατοικία του ή στην αλληλογραφία του, ούτε παράνομων προσβολών της τιμής και της υπόληψής του.

2. Το παιδί δικαιούται να προστατεύεται από το νόμο έναντι τέτοιων επεμβάσεων ή προσβολών.

Άρθρο 17 Πρόσβαση στην πληροφόρηση

Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν τη σημασία του έργου που επιτελούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και φροντίζουν ώστε το παιδί να έχει πρόσβαση σε ενημέρωση και σε υλικό, που προέρχονται από διάφορες εθνικές και διεθνείς πηγές, ιδίως σ' αυτά που αποσκοπούν στην προαγωγή της κοινωνικής, πνευματικής και ηθικής ευημερίας του, καθώς και της σωματικής και πνευματικής υγείας του. Για το σκοπό αυτόν, τα Συμβαλλόμενα

Κράτη:

α) Ενθαρρύνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στη διάδοση πληροφοριών και υλικού που παρουσιάζουν κοινωνική και πολιτιστική χρησιμότητα για το παιδί που είναι σύμφωνα με το πνεύμα του άρθρου 29.

Άρθρο 19 Κακομεταχείριση- Παραμέληση

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα νομοθετικά, διοικητικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, προκειμένου να προστατεύσουν το παιδί από κάθε μορφή βίας, προσβολής ή βιαιοπραγιών σωματικών ή πνευματικών, εγκατάλειψης ή παραμέλησης, κακής μεταχείρισης ή εκμετάλλευσης, συμπεριλαμβανόμενης της σεξουαλικής βίας, κατά το χρόνο που βρίσκεται υπό την επιμέλεια των γονέων του ή του Πρόγραμμα Κοινωνικό σχολείο Μαθητικός Διαγωνισμός ενός από τους δύο, του ή των νομίμων εκπροσώπων του ή οποιουδήποτε άλλου προσώπου στο οποίο το έχουν εμπιστευθεί.

Άρθρο 23 Παιδιά με ειδικές ανάγκες

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν ότι τα πνευματικώς ή σωματικώς ανάπηρα παιδιά πρέπει να διάγουν πλήρη και αξιοπρεπή ζωή, σε συνθήκες οι οποίες εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους, ευνοούν την αυτονομία τους και διευκολύνουν την ενεργό συμμετοχή τους στη ζωή του συνόλου.

2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ανάπηρων παιδιών να τυγχάνουν ειδικής φροντίδας και ενθαρρύνουν και εξασφαλίζουν, στο μέτρο των διαθέσιμων πόρων, την παροχή, μετά από αίτηση, στα ανάπηρα παιδιά που πληρούν τους απαιτούμενους όρους και σε αυτούς που τα έχουν αναλάβει, μιας βοήθειας προσαρμοσμένης στην κατάσταση του παιδιού και στις περιστάσεις των γονέων του ή αυτών στους οποίους τα έχουν εμπιστευθεί.

Άρθρο 24 Υγεία και υγειονομικές υπηρεσίες

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να απολαμβάνει το καλύτερο δυνατόν επίπεδο υγείας και να επωφελείται από τις υπηρεσίες ιατρικής θεραπείας και αποκατάστασής αναπήρων. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη επιδιώκουν να διασφαλίσουν το ότι κανένα παιδί δεν θα στερείται το δικαίωμα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές.

Άρθρο 27 Επίπεδο Ζωής

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα κάθε παιδιού για ένα κατάλληλο επίπεδο ζωής που να επιτρέπει τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική και κοινωνική ανάπτυξή του.

Άρθρο 28 Εκπαίδευση

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν u964 το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση και, ιδιαίτερα, για να επιτευχθεί η άσκηση του δικαιώματος αυτού προοδευτικά και στη βάση της ισότητας των ευκαιριών:

α) Καθιστούν τη στοιχειώδη εκπαίδευση υποχρεωτική και δωρεάν για όλους.

β) Ενθαρρύνουν την ανάπτυξη διάφορων μορφών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τόσο γενικής όσο και επαγγελματικής, τις καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί, και παίρνουν κατάλληλα μέτρα, όπως η θέσπιση της δωρεάν εκπαίδευσης και της προσφοράς χρηματικής βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης.

γ) Εξασφαλίζουν σε όλους την πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία με όλα τα κατάλληλα μέσα, σε συνάρτηση με τις ικανότητες του καθενός.

δ) Καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί τη σχολική και την επαγγελματική ενημέρωση και τον προσανατολισμό.

ε) Παίρνουν μέτρα για να ενθαρρύνουν την τακτική σχολική φοίτηση και τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών.

2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την εφαρμογή της σχολικής πειθαρχίας με τρόπο που να ταιριάζει στην αξιοπρέπεια του παιδιού ως ανθρώπινου όντος, και σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση.

3. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη προάγουν και ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία στον τομέα της παιδείας, με σκοπό να συμβάλλουν κυρίως στην εξάλειψη της άγνοιας και του αναλφαβητισμού στον κόσμο και να διευκολύνουν την πρόσβαση στις επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις και στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους. Για το σκοπό αυτόν, λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη οι ανάγκες των υπό ανάπτυξη χώρων.

Άρθρο 29 Σκοποί της εκπαίδευσης

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη συμφωνούν ότι η εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να αποσκοπεί:

α) Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και στην πληρέστερη δυνατή ανάπτυξη των χαρισμάτων του και των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του.

β) Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις θεμελιώδες ελευθερίες και για τις αρχές που καθιερώνονται στο Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

γ) Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τους γονείς του παιδιού, την ταυτότητά του, τη γλώσσα του και τις πολιτιστικές του αξίες, καθώς και του σεβασμού του για τις εθνικές αξίες της χώρας στην οποία ζει, της χώρας από την οποία μπορεί να κατάγεται και για τους πολιτισμούς που διαφέρουν από το δικό του.

δ) Στην προετοιμασία του παιδιού για μια υπεύθυνη ζωή σε μια ελεύθερη κοινωνία μέσα σε πνεύμα κατανόησης, ειρήνης, ανοχής, ισότητας των φύλων και φιλίας ανάμεσα σε όλους τους λαούς και τις εθνικιστικές, εθνικές και θρησκευτικές ομάδες και στα πρόσωπα αυτόχθονης καταγωγής.

Άρθρο 31Ανάπαυση- Ψυχαγωγία

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν στο παιδί το δικαίωμα στην ανάπαυση και στις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου, στην ενασχόληση με ψυχαγωγικά παιχνίδια και δραστηριότητες που είναι κατάλληλες για την ηλικία του και στην ελεύθερη συμμετοχή στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή.

Άρθρο 32 Παιδική εργασία

1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να προστατεύεται από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που ενέχει κινδύνους ή που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο την εκπαίδευσή του ή να βλάψει την υγεία του ή τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του.

Άρθρο 33 Προστασία από ναρκωτικά

Τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα, συμπεριλαμβανομένων νομοθετικών, διοικητικών, κοινωνικών και εκπαιδευτικών μέτρων, για να προστατεύσουν τα παιδιά από την παράνομη χρήση ναρκωτικών και ψυχότροπων ουσιών, όπως αυτές προσδιορίζονται στις σχετικές διεθνείς συμβάσεις, και για να εμποδίσουν τη χρησιμοποίηση των παιδιών στην παραγωγή και την παράνομη διακίνηση αυτών των ουσιών.

Άρθρο 34 Σεξουαλική εκμετάλλευση

Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προστατεύσουν το παιδί από κάθε μορφή σεξουαλικής εκμετάλλευσης και σεξουαλικής βίας. Για τον σκοπό αυτόν, τα Κράτη, ειδικότερα, παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα σε εθνικό, διμερές και πολυμερές επίπεδο για να εμποδίσουν:

α) Την παρακίνηση ή τον εξαναγκασμό των παιδιών σε παράνομη σεξουαλική δραστηριότητα.

β) Την εκμετάλλευση των παιδιών για πορνεία ή για άλλες παράνομες σεξουαλικές δραστηριότητες.

γ) Την εκμετάλλευση των παιδιών για την παραγωγή θεαμάτων ή υλικού πορνογραφικού χαρακτήρα.

Άρθρο 42

Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναλαμβάνουν να κάνουν ευρέως γνωστές τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά, τις αρχές και τις διατάξεις της παρούσας Σύμβασης με δραστήρια και κατάλληλα μέσα.