Ολοκληρώθηκε η τοιχογραφία στον εξωτερικό τοίχο του σχολείου.
Αναδημοσιεύουμε την παρουσίασή της από την ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου "μολύβι και χαρτί"

Μετά από σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τη σχολική εφημερίδα και αφορά το γκράφιτι του σχολείου μας, τα αποτελέσματα μας εξέπληξαν ευχάριστα και είναι τα εξής: 
Ένα μεγάλο ποσοστό αγοριών, συγκεκριμένα το  50%, πιστεύουν ότι το γκράφιτι είναι καλό, ένα 30% ότι είναι μέτριο και το υπόλοιπο 20% ότι είναι κακό. Στα κορίτσια αντίθετα το γκράφιτι φάνηκε καλό με ποσοστό 60%, μέτριο κατά 30% και κακό μόλις κατά 10%. Τα αγόρια θεωρούν ότι το γκράφιτι ταιριάζει με το σχολικό περιβάλλον, με ποσοστό 60% ναι και 40% όχι, ενώ τα κορίτσια 58% ναι και 42% όχι. Σε γενικές γραμμές οι απόψεις των μαθητών ήταν θετικές για το γκράφιτι. Η εφημερίδα απευθύνθηκε στον Διευθυντή και τον καλλιτέχνη για το θέμα αυτό.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με το Διευθυντή κ. Χρήστο Αντωνίου:

Πότε έγινε το γκράφιτι; 
Ξεκίνησε στις 6 Οκτωβρίου με την επικοινωνία  του σχολείου μας με το Δήμο Θεσσα-λονίκης και ολοκληρώθηκε την 1η του Δεκέμβρη.
Ήταν δικιά σας πρωτοβουλία να γίνει το γκράφιτι;
Όχι, δεν ήταν δικιά μου η πρωτοβουλία.
Ποιανού ιδέα ήτανε;
Έγινε στο πλαίσιο της 15ης Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Ευρώπης και της Μεσογείου και συμμετείχε το Υπουργείο Παιδείας, με την Γραμματεία της Νέας Γενιάς, και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με τη διεύθυνση εκπαίδευσης. 
Ποιοι το ζωγράφισαν;
Μία από της δράσεις της μπιενάλε ήταν η δημιουργία μεγάλων τοιχογραφιών. Ο σκοπός ήταν να γίνουν κάποια έργα, ώστε να τα βλέπουν οι πολίτες? γι αυτό ήθελαν ένα κεντρικό κτίριο. Η ομάδα που το ανέλαβε ήταν η Carpe diem.
Πώς έγινε η επιλογή του σχολείου μας;
Έγινε μια επιτροπή από το δήμο Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν έμπειροι καλλιτέχνες, οι οποίοι έκαναν κάποιες έρευνες, βλέποντας διάφορα κτίρια και μόλις είδαν το σχολείο μας ότι υπάρχουν μεγάλοι τοίχοι αποφάσισαν να το ζωγραφίσουν. Έγινε η πρόταση στο σχολείο μας και συζήτησαν οι δύο διευθυντές των σχολείων, οι δυο σύλλογοι καθηγητών και τα δύο δεκαπενταμελή συμβούλια γυμνασίου - λυκείου. Αφού οι περισσότεροι αποφάσισαν να γίνει η τοιχογραφία ήρθε η ομάδα των καλλιτεχνών και ανέλαβαν το έργο.
Η επιλογή του θέματος ήταν δικιά σας ιδέα ή των καλλιτεχνών; 
Ήταν επιλογή των καλλιτεχνών και δικιά μας. Με πρόταση των μαθητών κάναμε μικρές παρεμβάσεις κυρίως για τα χρώματα.
Το σημείο που έγινε ποιος το επέλεξε;
Ήταν σύμφωνη γνώμη των καλλιτεχνών και του σχολείου.
Τι πιστεύετε ότι συμβολίζει;
Ο στόχος των καλλιτεχνών που συμμετείχαν ήταν να κάνουν έργα για την συμφιλίωση των λαών και την επικοινωνία μεταξύ τους.
Νομίζετε ότι τα παιδιά έχουν καταλάβει το μήνυμα που θέλει να δώσει το γκράφιτι;
Κάθε καλλιτεχνικό έργο από τη στιγμή που ολοκληρώνεται από τον καλλιτέχνη είναι στη διάθεση και την κρίση του κάθε πολίτη. 
Έχουν ακουστεί διάφορες γνώμες? η δικιά σας ποια είναι;
Έδωσε ένα άλλο τόνο στην εικόνα του σχολείου. Το σχέδιο που επιλέχθηκε ταιριάζει σε μαθητές και νέους και δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση. Τα πρόσωπα ή τα σχήματα μπορεί να τα δει κάποιος από διάφορες οπτικές γωνίες και να έχει την αίσθηση ότι τα βλέπει άμεσα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον καλλιτέχνη που ζωγράφισε το σχολείο μας:

συνέντευξηΠώς και γιατί ξεκινήσατε να κάνετε γκράφιτι; 
Πάντα μου άρεσε να ζωγραφίζω οπότε μόλις είδα κάποιες τοιχογραφίες ήταν το ερέθισμα για να ξεκινήσω γκράφιτι.
Ποια είναι η δυσκολία του;
Αν θες να ασχοληθείς με παράνομο γκράφιτι, έχει από μόνο του κάποιες επιπλοκές, όπως όλα τα παράνομα.
Πιστεύετε ότι η δουλειά του γκραφίστα έχει μέλλον;
Είναι δύσκολο να επιβιώσεις μόνο σαν καλλιτέχνης, γι αυτό και εγώ έχω παράλληλα και μαγαζί που εμπορεύομαι αυτά τα είδη. Οπότε για εμένα είναι πιο εύκολο από κάποιον καλλιτέχνη που ασχολείται μόνο με το γκράφιτι.
Θυμάστε να μας πείτε πότε και που κάνατε το πρώτο σας γκράφιτι;
Το πρώτο θεωρητικά γκράφιτι που έκανα ήταν απέναντι από την ΕΤ3 στο πάρκο, όταν είχαν αδειάσει την λιμνούλα για συντήρηση και εμείς κάναμε δοκιμές.
Τώρα θα θέλαμε να σας κάνουμε κάποιες ερωτήσεις για το γκράφιτι που έγινε στο σχολείο μας. Λοιπόν ποιος επέλεξε το γκράφιτι που έγινε στο σχολείο μας;
Αυτό έγινε κατόπιν συνεννοήσεως της επιτροπής της μπιενάλε. Το γκράφιτι ήταν στο πρότζεκτ της μπιενάλε «συμβίωση νέων καλλιτεχνών της μεσογείου». Όποτε θεωρώ ότι επιλέχθηκε από την μπιενάλε σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου. Δεν ξέρω και ακριβώς.
Η επιλογή του θέματος ήταν δικιά σας;
Κάτω από κάποιες συνθήκες, οι οποίες ήταν ότι επειδή είναι σχολείο έπρεπε να είναι κάποιο friendly και student γκράφιτι και έπρεπε να έχει σχέση με το πρότζεκτ της μπιενάλε που ήταν η συμβίωση. Θέλαμε να κάνουμε κάτι που να συμβολίζει το τίτλο συμβίωση. 
Τι ακριβώς συμβολίζει;
Ήθελα να δείξω ένα τύπο συμβίωσης, και στην συγκεκριμένη περίπτωση δίνοντας το τίτλο friends of the lake ουσιαστικά μιλάμε για δύοσυνέντευξη φίλους της λίμνης το ανθρωπάκι-πλασματάκι μαζί με τον ξενιστή του, ο οποίος τον φροντίζει παράλληλα. Τότε είναι μια συμβίωση ούτε καλή ούτε κακή απλώς ανα-γκαία. Δοσμένη βεβαία με ένα στυλ ποπ σουρεαλισμού πιο κόμικ σάλτο για να έχει απήχηση στη νεολαία. 
Νομίζετε ότι τα παιδιά έχουν καταλάβει το μήνυμα που θέλει να δώσει;
Το είπα σε πολλά παιδιά εκείνες τις ημέρες, οπότε δεν ξέρω κατά πόσο το θυμούνται.
Έχετε ακούσει σχόλια;
Είναι τέτοια η φύση της δουλειάς μας που πάντα ακούμε θετικά σχόλια? μπορεί να ακούσεις καμιά φορά και αρνητικό. Υπάρχουν και άνθρωποι που δεν εκτιμούν την τέχνη. 
Μετά από έρευνα που έκανε η εφημερίδα μας το 50% των μαθητών συμφωνεί ότι είναι ωραίο ενώ το υπόλοιπο 50% διαφωνεί. Ποια είναι η γνώμη σας;
Είμαι με αυτούς που διαφωνούν, γιατί και εγώ ήθελα να το κάνω καλύτερο.
Γιατί δεν το κάνατε τότε;
Δεν είχαμε το χρόνο που θέλαμε, υπήρχε αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Τελευταία στιγμή δόθηκε αυτός ο χώρος. Ήταν να βάψουμε σε άλλο κτίριο, άλλο κόνσεπτ. Ο κλήρος πέφτει στο γενναίο. Έπρεπε να αλλάξω τελευταία στιγμή τα πάντα.   
Θα επιλέγατε άλλο θέμα τώρα;
Όχι, είχαμε πρότζεκτ για αλλού και επειδή ακυρώθηκε κάποιος τοίχος στα πανεπιστήμια και υπήρχαν κάποια προβλήματα. Βρέθηκε αυτό στο γρήγορο. Δεν μπορούσαμε να δουλέψουμε το θέμα σε βάθος. Ήταν δουλεμένη με άλλα χρώματα και άλλο κοντράστ. Θα έδειχνε αλλιώς η μακέτα άλλα από το σχολείο θέλανε να βάλουν χρώματα πιο παιδικά. Έχασε και από αυτό.
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έχει κάνει αίτηση στο δήμο, για να ζωγραφιστεί εξωτερικά το σχολείο. Θα μπορούσατε να μας βοηθήσετε σε αυτό;
Ναι γιατί όχι. Αν υπάρχει προϋπολογισμός για τα υλικά, μπορούμε να οργανώσουμε μια ομάδα.
Και τέλος μια ευχή για το μέλλον.
Να πάνε όλα καλύτερα.

Ράνια Λαζαρίδου και Ιωάννα Λυτρίδου